شناسهٔ خبر: 31350588 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسلام آباد غرب، شهر مروج کتاب معرفی شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اسلام آبادغرب به عنوان یکی از شهرهای فعال در امر ترویج کتاب و کتابخوانی انتخاب و معرفی شد.

صاحب‌خبر -

پریسا محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این عنوان در حالی است که شهر اسلام آباد غرب به نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها یک سال است به صورت جدی موضوع کتاب و کتابخوانی را سرلوحه تمام فعالیتهای فرهنگی خود قرار داده است.
محمدی افزود: رقابت برای انتخاب و معرفی پایتخت کتاب سال 97، بین 172 شهر کوچک و بزرگ از ابتدای سالجاری شروع شده است که در کل 20 شهر به مراحل پایانی راه یافتند.
محمدی ادامه داد: از بین نامزدها، 15 شهر به عنوان شهر فعال در امر ترویج کتب و کتابخوانی، چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق در امر کتابخوانی و یک شهر به عنوان پایتخت کتاب شهر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب و معرفی شدند.
محمدی اضافه کرد: در ابتدای راه هستیم و انتخاب شدن به عنوان پایتخت کتاب نیازمند عزم جدی همه نهادهای دولتی به ویژه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و همچنین مشارکت جدی بخش خصوصی است.
این مسوول افزود: امیدواریم که در سال آتی بتوانیم این عنوان را برای یکی از شهرهای استان که پیشینه ای قوی در فرهنگ و دانش دارد کسب کنیم.
7460/8066
انتهای پیام/*

نظر شما