شناسهٔ خبر: 31350442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش برای تعیین حقآبه تالاب قره گل بوکان از رودخانه سیمینه رود

به دنبال مسدود شدن محل ورود آب سیمینه رود به تالاب قره گل توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه، پیگیری‌های خبرنگاران از تلاش مسئولان برای تعیین حقآبه‌ی این تالاب خبر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،بر اساس پیگیری‌های خبرنگاران هیچکدام از تالاب‌هایی که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارند مانند تالاب قره گل در بوکان و کانی برازان در مهاباد و حقآبه ندارند. به همین دلیل محیط زیست آذربایجان غربی از ستاد احیای دریاچه ارومیه درخواست کرده که حقآبه این تالاب‌ها بصورت متمرکز تعیین شود.

محیط زیست آذربایجان غربی بر اساس مطالعات خود، حقآبه تالاب قره گل از سیمینه رود را ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب تعیین کرده است.

این میزان حقآبه در جلسه بهمن ماه شورای حفاظت از منابع آب بوکان نیز تصویب شد که با تخصیص آن مشکل آب تالاب قره گل حل می‌شود.

تالاب قره گل با ۳۰۰ هکتار در حاشیه محور مهاباد - بوکان واقع شده است که با بارش‌های خوب پاییزی و تداوم آن در فصل زمستان این تالاب احیا و آبگیری شد و ۲.۵ میلیون متر مکعب آب به این تالاب وارد و موجب خوشحالی روستاییان شد.

 به دنبال انتشار خبر احیای تالاب، ستاد احیای دریاچه ارومیه شبانه اقدام به تخریب محل ورود آب به این تالاب کرد. انتشار تصاویر این تخریب‌ها توسط خبرنگاران، موجی از انتقادات  عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه را به همراه داشت.
 
 
انتهای پیام/م
 

احیای تالاب تالاب قره گل در بوکان متوقف  شد

برچسب‌ها:

نظر شما