شناسهٔ خبر: 31350413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرکرد| تبدیل مسئولیت فنی به کشمکش سیاسی/ تصمیمات وزارت نیرو براساس قانون باشد

R41350/P/S6,54/CT11

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در وضعیتی قرار داریم که مسئولیت فنی و اجرایی به کشمکش سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اردشیر نوریان امشب در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: امروز در وضعیتی قرار داریم که مسئولیت فنی و اجرایی به کشمکش سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و در برهه‌ای قرار داریم که هر اقدام کوچک و تصمیم نادرست تابع تئوری یک موج است.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات در فضاهایی دیگر اتخاذ می‌شوند و فنی و اجرایی نیستند، افزود: تصمیماتی که در حوزه آب با لابی‌گری اتخاذ می‌شود سبب خشک شدن زندگی و نان مردم شده و گلایه‌هایی که ما داریم شعار نیست و حرفمان حرف منطقی است و تا آخر ایستاده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این استان سرلشکر ندارند، بیان کرد: چه برنامه‌ای در وزارت نیرو وجود دارد که قانون در آن محترم نیست و کسی صدای مردم را نمی‌شوند، آیا حتما مردم باید به خیابان‌ها بیاییند تا صدایشان شنیده شود.

نوریان خطاب به معاون وزیر نیرو گفت: از شما انتظار داریم تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می‌کنید براساس قانون باشد و هر تصمیمی برای نقل و انتقالات آب می‌گیرید تمام سیاست‌ها در آن دیده شود.

وی با اشاره به پروژه بن ـ بروجن ادامه داد: این پروژه توسط دو رئیس جمهور، 6 وزیر و تعداد زیادی کارشناس به تصویب رسیده است اما حالا دادستان با چه پشتوانه‌ای اجرای این پروژه را متوقف کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاها و حاشیه زاینده‌رود اضافه کرد: چطور باید مردم سامان را قانع کنیم که آب در دل روستاهایشان پیچیده اما حق استفاده از آب شرب سالم را ندارند.

نوریان افزود: مصوبات متعددی در شورای عالی آب بوده اما تنها مصوباتی که به نفع برخی‌ها بوده اجرا شده و برای 33 طرح کشاورزی زمانی این طرح به تصویب رسید اما هنوز بر زمین مانده است.

وی گفت: منطقه بیرگان ما 20 سال است که فریز شده و مردم این منطقه حتی اجازه ساخت و ساز ندارند اما استان همجوار زمین را به اسم خود سند می‌زند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظاهرا بنا نیست کسی به این حرف‌ها گوش کند و بنا است زندگی مردم یک استان را تخریب کنند تا جایی دیگر را آباد کنند.

نوریان ادامه داد: مردم استان همجوار هم برای ما عزیز هستند و بنا نداریم شکاف بین مردم ایجاد کنیم و این موضوعات حمل بر مرز بندی بین مردم نیست بلکه حرف ما این است که تصمیمات با لابی‌گری اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات کمبود آب و کمبود بارش‌ها ملی است، افزود: این مشکلات را قبول داریم اما باید راهکار ملی پیدا کرد و برای همه باید نگاه‌ها برابر باشد و منافع مردم استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان، یزد و کرمان و اصفهان در یک سبد قرار گیرد و با انصاف و عدالت و خداپسندانه تصمیم‌گیری شود که اگر اینگونه باشد مردم با کم آبی سازگاری می‌کنند.

انتهای پیام/ن

نظر شما