شناسهٔ خبر: 31350275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

80 معلم حق شیفت شهرستان بویراحمد حق‌الزحمه خود را می‌خواهند/وعده مدیرکل برای 28 اسفند

امسال تعداد 80 معلم حق شیفتی در شهرستان بویراحمد مشغول به کار هستند که از اول مهرماه تاکنون حق شیفت خود ار دریافت نکرده‌اند و از این می‌ترسند تا همه زحمات و مشقاتی که متحمل شده‌اند بدون مزد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرستان بویراحمد وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز استان است.

با همه بزرگی و وسعت و جمعیتی که شهرستان بویراحمد دارد و مهم‌تر از همه مرکز استان است اما باز هم مشکلاتی دارد که زیبنده یک شهرستان مرکز استان نیست که از جمله آن‌ها کمبود معلم مقطع ابتدایی در این شهرستان است.

در سال تحصیلی جاری نیز بسیاری از مدارس با کمبود معلم مواجه هستند که تعدادی از معلمان به واسطه عشقی که به شغل خود دارند و برخی نیز مشکلات معیشتی که دارند به صورت حق‌الشیفت بعداز ظهرها در تایم دیگری از روز این کمبود معلم را جبران می‌کنند که البته در نوع خود کاری سخت و طاقت‌فرسا برای یک معلم مقطع ابتدایی است.

امسال تعداد 80 معلم حق شیفتی در شهرستان بویراحمد مشغول به کار هستند که از اول مهرماه تاکنون حق شیفت خود را دریافت نکرده‌اند و از این می‌ترسند تا همه زحمات و مشقاتی که متحمل شده‌اند بدون مزد باشد.

آن‌ها از این می‌ترسند که مبادا حق‌الزحمه آن‌ها وارد دیون شود و در این صورت نتوانند حق‌الزحمه خود را تا قبل از پایان سال جدید دریافت کنند که در این صورت ضرر کرده‌اند.

به همین جهت این تعداد معلم حق‌الشیفت با حضور در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از هادی زارعپور خواستند تا تکلیف حق و حقوق آنها تا قبل از سال جدید مشخص و پرداخت شود.

به گزارش فارس، در صورت عدم پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق‌ شیفتی در سال تحصیلی آینده حاضر به تقبل چنین مسؤولیتی نخواهند شد و مشکلی بزرگ سد راه آموزش و پرورش استان و شهرستان خواهد شد.

در همین زمینه تماسی با مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برقرار کردیم و از وی در خصوص زمان پرداخت مطالبات معلمان حق‌الشیتی پرسیدیم که هادی زارعپور اظهار کرد: برای حضور در همایشی به تهران رفته بودیم و در اثنای آن دیداری با مسؤولان برنامه و بودجه  همچنین با مسؤولان مالی آموزش و پرورش داشتیم.

زارع‌پور گفت: هر چند وضعیت مالی چندان خوب نیست اما وعده‌هایی به ما داده شد که برحسب این وعده‌ها امیدواریم تا 27 و 28 اسفندماه بخشی از مطالبات آن‌ها پرداخت شود اما به هر صورت این تعداد معلم در سخت‌ترین شرایط زحمت کشیده‌اند و باید مطالبات آن‌ها به هر صورت پرداخت شود.

انتهای پیام/2571  

نظر شما