شناسهٔ خبر: 31350245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

بیانیه تشکل‌های دانشجویی هرمزگان پیرامون سفر اخیر رئیس جمهور

تشکل‌های دانشجویی هرمزگان در بیانیه‌ای پیرامون سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان اعلام کردند: مردم انتظار داشتند قبل از سفر مجدد ریاست‌جمهوری، وعده‌ها و طرح‌های مطرح شده در سفر‌های پیشین محقق می‌شد تا مردم به عملی شدن وعده‌های جدید امید پیدا می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این بیانیه آمده است:

سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان هرمزگان برای دیدار مردمی و افتتاح چند طرح از جمله افتتاح فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، که به دست متخصصان بومی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تبدیل به نماد "ما میتوانیم" در صنعت شده‌است و همچنین به آب انداخته‌شدن زیردریایی بومی فاتح، پیشرفته‌ترین زیردریایی نیروی‌دریایی‌ارتش‌جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر است.

اما انتظار مردم هرمزگان این بود که تا قبل از سفر مجدد ریاست‌جمهوری وعده‌ها و طرح‌های مطرح شده در سفر‌های پیشین ایشان محقق می‌شد تا مردم به عملی شدن وعده‌های جدید ایشان امید پیدا می‌کردند.

جناب‌ دکتر روحانی؛ حال که شما پس از هشدار‌های چندین ساله‌ی مقام معظم رهبری مبنی بر جنگ اقتصادی علیه جمهوری‌اسلامی، این تعبیر را بکار برده و آن را پذیرفته‌اید، لازم است به سه نکته‌ی مهم در این جنگ تمام عیار اقتصادی که توسط رهبر‌معظم‌انقلاب و بسیاری از دلسوزان این انقلاب بار‌ها مطرح شده، که متاسفانه عدم توجه ویژه‌ی دولت تدبیر‌و‌امید به این مطلب ما را برآن داشت که ما نیز آن را یادآوری کنیم:

۱- با وجود گذشت سال‌ها از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت در عمل تلاش چندانی برای تحقق این سیاست‌ها انجام نداده و در این مدت شاهد دنبال شدن اقتصاد نئولیبرالی توسط دولت بوده‌ایم که با اقتصاد مقاومتی در تعارض است. اگر رویکرد اقتصادی دولت بر اساس اقتصاد مقاومتی می‌بود، امروز شاهد مشکلات اقتصادی در این سطح نبودیم؛ لذا خواستار توجه ویژه دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که تنها راه حل حفاظت و صیانت از اقتصاد کشور در برابر تهدیدات مختلف است، می‌باشیم. تا در دولت آینده شاهد تکرار واژه‌ی زجرآور «دولت قبل» نباشیم.

۲- تجربه‌ تاریخی برجام به خوبی نشان داد که غرب و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و سخن و امضایشان تضمین نیست؛ لذا عقل سلیم حکم می‌کند که از شکست برجام درس گرفته و از پیوستن به کنوانسیون‌های استعماری که آرایش اقتصادی ما را در این جنگ اقتصادی برای دشمن آشکار می‌کند جلوگیری کنیم و مانع از هوشمندسازی تحریم‌های ظالمانه شویم.

۳- همانگونه که در جنگ نظامی تحمیل شده بر ملت بزرگ ایران، این جوانان بودند که در کنار خبرگان، خوش درخشیدند و باعث سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی در آن جنگ نابرابر شدند، امروز نیز بنابر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، این جوانان هستند که باعث رشد سریع‌تر و بهتر و رسیدن به رشد مطلوب و توسعه پایدار خواهند بود؛ بنابراین اگر اعتماد و امید به غرب جای خود را به اعتماد و اتکا به جوانان دهد، یقینا شاهد شکست دشمن در این جنگ اقتصادی همانند شکست در جنگ‌های نظامی و سیاسی و فرهنگی گذشته خواهیم بود.

همچنین برخود لازم می‌دانیم که از حجت الاسلام نعیم‌آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان به جهت مطرح کردن مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی مردم و خواستار حل آن‌ها از رئیس جمهور، کمال تشکر را داشته باشیم؛ و این انتظار می‌رفت که همتی، استاندار و آشوری تازیاتی، رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این سفر صدای مردم شده و مطالبات و مشکلات عدیده‌ی استان و خواسته‌های برحق مردم شریف هرمزگان را منتقل کنند؛ که متاسفانه نه تنها شاهد این امر نبودیم بلکه خواسته‌ها و مشکلات اصلی مردم به حاشیه کشانده‌شد.

آقایان محترم شما باید بهتر از هر شخص دیگر بدانید که هنوز با گذشت شش سال مشکل آب آشامیدنی مردم بشاگرد حل نشده، مشکلات کشاورزی شهرستان‌های میناب و رودان روز به روز بیشتر شده، صیادی به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین شغل مردم شهرستان جاسک و سیریک بخاطر بی‌تدبیری‌های صورت گرفته جای خود را به مشاغل کاذب داده و تهدید بزرگی حیات آن را تهدید می‌کند و کشتی‌های صنعتی متخلف در برابر دیده‌گان ناامید صیادان با قایق‌های کوچک زمین گیر‌شده، جولان می‌دهند.

صنایع و کارخانه‌های بزرگ و کوچک در بندرعباس به طور مداوم در حال تعطیل شدن هستند و همچنان فاضلاب شهری و صنعتی وارد خلیج فارس می‌شود، مشکلات زیست محیطی غرب استان کماکان وجود دارد و آمار بیکاری استان نگران کننده‌است و البته هنوز به دنبال بازگشت پنجاه درصد سود مازاد استان هستیم!

امیدواریم همه‌ی مسئولان وظیفه‌ی خطیری را که بر عهده دارند با جهاد و کوشش و توکل به خداوند به درستی انجام دهند و فراموش نکنند که مردم، ولی نعمتشان هستند.

نظر شما