شناسهٔ خبر: 31350093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

152مقاله برای همایش انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش ها پذیرش شد

به گزارش ایرنا، حسین احمدی سفیدان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 116 عنوان از این مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می‌ شود.وی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حسین احمدی سفیدان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 116 عنوان از این مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می‌ شود.
وی اظهار داشت: «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» از محورهای این همایش بوده و شامل موضوعاتی مانند مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی است.
دبیر علمی همایش ملی انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها، گفت: «انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» محور دوم این همایش بوده و شامل موضوعاتی مانند انقلاب اسلامی و مردمی بودن نظام، انقلاب اسلامی و ایدئولوژی، پیشرفت‌های علمی، انقلاب اسلامی و جوانان، انقلاب اسلامی و امنیت، انقلاب اسلامی و وحدت ملی، انقلاب اسلامی و خودکفایی، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی و انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است.
احمدی، انقلاب اسلامی و هنر، انقلاب اسلامی و جهانی شدن، انقلاب اسلامی و سیاست هویت، انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم، انقلاب اسلامی و تحریم، انقلاب اسلامی و فضای مجازی، انقلاب اسلامی و چالش نسلی، همگرایی یا واگرایی کشورهای اسلامی، موازی ‌کاری نهادهای فرهنگی، موازی ‌کاری نهادهای نظارتی، انقلاب اسلامی و اشتغال‌زایی را از دیگر موضوعات این محور اعلام کرد.
وی با بیان اینکه مقالات ارزشمندی در محورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، یادآوری کرد: در این مقالات راهکارهایی ارائه می‌شود تا بتوان چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد.
دبیر علمی این همایش با تاکید بر اینکه 49 نفر از اساتید متخصص دانشگاه‌های کشور در حوزه علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و جامعه شناسی سیاسی در کمیته علمی همایش حضور دارند، گفت: تعدادی از مقالات پذیرفته شده در پنل‌های تخصصی همایش ارائه و تعدادی از پوسترها نیز در سالن اصلی تالار وحدت به نمایش گذاشته می‌ شود.
احمدی افزود: مقالات این همایش بیشتر از شهرهای خوزستان، اهواز، یاسوج، بروجرد، اراک، مشهد، قم، تهران، قزوین، زنجان، چالوس، رشت، اردبیل و دانشگاه‌های استان به دبیرخانه ارسال شده است.
وی گفت: 22 عنوان از مقالات برگزیده در قالب کتاب 580 صفحه ای چاپ می‌شود.
دبیر اجرایی این همایش نیز با بیان اینکه دبیرخانه همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» از خرداد شروع به فعالیت کرده است، گفت: برگزاری این همایش ملی و علمی در استان می‌تواند سرآغازی برای فعالیت‌های علمی در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.
حجت‌الاسلام سعید علیزاده افزود: این همایش می‌تواند در سایه بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب منجر به فعالیت‌های علمی در این رابطه شود و آذربایجان را پیشگام در تحقق منویات رهبری کند.
وی با بیان اینکه برگزاری این همایش گامی در راستای تمدن‌ سازی نوین اسلامی به عنوان یکی از شاخص ‌های مورد اشاره رهبری است، اظهار داشت: از استان‌ های سراسر کشور مقالاتی برای شرکت در این همایش ارسال شده است.
دبیر اجرایی همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» با اشاره به استقبال چشمگیر پژوهشگران از این همایش گفت: تلاش می شود با برگزاری دوره‌های بعدی همایش در سطح ملی و بین‌اللملی، دانشگاه تبریز را قطب علمی تبیین علمی و پژوهشی مسائل انقلاب اسلامی قرار داد.
حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه کاربردی کردن مقالات و محتوای ارائه شده در همایش از جمله اولویت‌های مهم همایش است، ادامه داد: مقالات منتخب در مجلات علمی و پژوهشی مطرح چاپ می شود.
وی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان ‌های مرتبط، نتایج این همایش در مجامع علمی و دانشگاهی و سازمان‌ها و نهادها مورد استفاده قرار می گیرد.
اولین همایش ملی «انقلاب اسلامی، کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور پژوهشگران و محققانی از سراسر کشور روز سه شنبه هفتم اسفند از ساعت 8 صبح در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
8023/518
انتهای پیام

نظر شما