شناسهٔ خبر: 31350030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

وزارت خارجه حامی راهبرد فشار حداکثری ترامپ علیه ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به هماهنگی این وزارتخانه با کاخ سفید جهت اعمال فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به تلاش دولت این کشور و هماهنگی وزارت خارجه ایالات متحده با کاخ سفید در اعمال فشار حداکثری بر ایران اشاره کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای کوتاه به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «راهبرد رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا در زمینه ایران، حمایت از راهبرد کلی ترامپ است.»

وی در ادامه افزود: «راهبرد دولت ترامپ اعمال فشار حداکثری بر رژیم ایران به حدی است که رفتار زیان‌آور این کشور تغییر کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگر این سخنان در حالی مدعی حمایت دولت ترامپ از مردم ایران شد که کاخ سفید تاکنون ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مدعی هماهنگی با کاخ سفید در زمینه ایران شده که زمزمه‌هایی از مخالفت‌ها بین مقام‌های سیاسی و دیپلمات‌های کارکشته وزارت خارجه در زمینه غیر مفید بودن و نتیجه معکوس داشتن رویکردهای ترامپ علیه ایران بروز کرده و دیپلمات‌ها بر این باورند که رویکردهای کنونی ترامپ علیه ایران نتیجه بخش نیست.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ اردیبهشت گذشته در حالی بطور یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های فصلی خود بارها پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز (جمعه) 22 فوریه در چهاردهمین گزارش خود در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این توافق را تایید کرد.

فارس

نظر شما