شناسهٔ خبر: 31350026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زیست پذیری در شهرهای کوچکتر واقعی تر است

یاسوج- ایرنا- شهردار سی‌سخت گفت: هرچه شهرها دارای وسعت و جمعیت کم ‌تر ،دور از فقر و بهره‌مند از موهبت‌های طبیعی باشند، برقراری معیارهای زیست‌ پذیری در آنها به واقعیت نزدیک ‌تر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی محمدحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معیارهای یک شهر زیست‌پذیر ثبات و امنیت، بهداشت و سلامت، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و یادگیری و ساختارهای زیربنایی است.
وی با بیان اینکه در یک شهر زیست‌پذیر، اصول اجتماعی به اندازه اصول طراحی دارای اهمیت‌ است، افزود: اصول طراحی، تغییر و دگرگونی در شهرها بنا بر سیاست ‌های نوین مدیریت شهری و شهرسازی اجتناب‌ناپذیر است.
شهردار سی‌سخت تصریح کرد: از مهمترین شاخصه‌های یک شهر ایده‌آل، مشارکت مؤثر مردم در حوزه امور مختلف شهر است و این مشارکت از سرمایه‌های عظیم شهرداری به شمار می‌رود.
محمد حسینی گفت: شهروندان در زیست پذیر شدن شهرها بسیار تاثیرگذار هستند، بی‌شک هر چه مشارکت شهروندان پر رنگ باشد، بار مسئولیت شهرداری و مجموعه مدیریت شهری برای تحقق شهر زیست پذیر کمتر می‌شود.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به شهر ایده آل باید آموزش را از مقطع مهد کودک و دبستان آغاز کرد، افزود: باید کودکان با هدف و چرایی تلاش برای دست یابی به شهر ایده‌آل آشنا شوند.
شهردار سی سخت تاکید کرد: یک شهر ایده‌آل باید از آلودگی‌های آب و هوا، آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی دور بوده و آرامش بر آن حکمفرما باشد.
شهردار سی سخت با بیان اینکه رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی، وجود سرانه فضای سبز بالا، آرامش شهری، زیبایی معابر از جمله ویژگی‌های شهر ایده آل است، گفت: برای رسیدن به شهر ایده آل باید از راهکارهای اندیشمندان حوزه‌های شهری و دانشگاهیان استفاده کرد.
محمد حسینی با اشاره به حضور شهرداری سی سخت در نمایشگاه شهر ایده آل گفت:بنا به شرایط و پیشنهاد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حوزه های فضای سبز با پروژه (سیستم مکانیزه بلوار امام خمینی ره)و در بخش گردشگری با پروژه (مجتمع اقامتی شهرداری)شرکت کرد و به ارائه فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری شهر سی سخت در حوزه های مختلف به بازدیدکنندگان پرداخت.
وی یادآوری کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و گردشگر پذیر بودن شهر توریستی سی سخت فرصتی فراهم شد تا جاذبه ها و طبیعت کم نظیر شهر سی سخت برای میزبانی هموطنان و مسافران نوروز 9٨ معرفی شود.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با بیش از 46 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و پاتاوه است .
شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا با بیش از 15 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری غرب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نمایشگاه مدیریت شهری به همت سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور با هدفﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﺍﻧﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻬﺮﯼ ﺑﺎ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋی ﭘﺬﯾﺮﯼ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﯼ، در شهر بندرعباس استان هرمزگان برگزار شد.
در حاشیه این نمایشگاه نهمین همایش مدیریت شهری و روستایی در شش محور اصلی از جمله شهر هوشمند و دانش‌پایه، روش‌ها و راهکارهای وصول مطالبات شهرداری‌ها، تولید درآمد، بازآفرینی شهری، قیر و آسفالت برگزار شد.
بیش از 1200 نفر از مدیران شهری و روستایی سراسر کشور شامل معاونان امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور، شهرداران، دهیاران و برخی از معاونان و کارشناسان مرتبط در این همایش، شرکت کردند.
9929/1662

نظر شما