شناسهٔ خبر: 31349611 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدگاه مدیران فرهنگی پیرامون نمایشگاه عکس و اسناد ایران و سازمان ملل در کرمان

کرمان - ایرنا- به گفته برخی مدیران فرهنگی ، هنری و رسانه ای استان کرمان نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران که این روزها به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی در موزه صنعتی کرمان برپاست گوشه ای از فرهنگ صلح دوستی و گفت وگو محور بودن ایرانیان با دنیای بین الملل را به نمایش گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران در 73 سال گذشته، روز دوشنبه (29بهمن) به همت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان در موزه صنعتی کرمان گشایش یافت.
نمایشگاه عکس و اسناد همکاری های سازمان ملل متحد و ایران 66 عکس و سند تاریخی از حضور شخصیت‌ های برجسته ایران در رویدادهای سازمان ملل متحد، سفر هفت دبیرکل‌ این سازمان به ایران و گزیده‌ ای از طرح‌ های اجرا شده توسط سازمان ملل در ایران به مدت یک هفته در معرض بازدید عموم قرار داده است.
مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
*** برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد سازمان ملل و ایران فارغ از دیدگاه های دینی و ملی
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در رابطه با این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه فارغ از دیدگاه های دینی و ملی برگزار شده که نسل آینده در مورد ما قضاوت خواهند کرد.
حمید شمس الدینی با بیان اینکه این عکس ها و خدمت ها در بستر تاریخ ضبط می شود گفت: گاهی یک عکس سبب نجات یک جهان می شود و انعکاس یک واقعیت نیز دیدگاه جهانی را عوض می کند.
**این نمایشگاه نمایشگر گفت و گومحور بودن ایران در ابعاد سیاسی است
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از خبرگزاری ایرنای کرمان در برپایی این نمایشگاه به ابعاد تاریخی این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: مجموعه تاریخی که در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده است؛ تبلور گفت وگو محور بودن کشورمان در ابعاد سیاسی باشد.
روح الله خدیشی با اشاره به اینکه این نمایشگاه نشان دهنده این است که همواره کنار سازمان های بین المللی بوده ایم و هیچ گاه مقابل آن ها نبودیم تصریح کرد:برگزاری این قبیل نمایشگاه ها که تولیدکننده تصاویر سازمان های بین المللی هستند؛ می تواند بسیاری اتفاق ارزشمندی باشد.
وی یادآورشد: امیدوارم روابط بین خبرگزاری جمهوری اسلامی و سازمان های بین المللی گسترش یابد و این قبیل نمایشگاه ها منحصر به پایتخت نباشد و سهم مردم استان ها و شهرستان های دیگر کشور هم باشد.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان تصریح کرد: این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه های عکس بین المللی بود که در کرمان دایر شد و باید بودجه های بیشتری به این مهم اختصاص یابد تا در شهرستان ها نیز دایر شود و مردم از این مستندات مطلع شوند.
***روند تاریخی در این گونه ها از نمایشگاه ها باید درست رعایت شود
رییس انجمن عکاسان استان کرمان نیز در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از برگزاری این قبیل نمایشگاه های بین المللی در استان افزود: این قبیل نمایشگاه ها نیاز مردم بود اما باید اطلاع رسانی در سطح شهر بیشتر انجام شود.
مهدی جعفری با اشاره به اینکه این نمایشگاه تاریخی بود اما بخشی از تاریخ در این نمایشگاه حذف شده بود گفت: داستان های تاریخی همانند یک فیلم می مانند که اگر بخش کوچکی هم از آن حذف شود؛ داستان به مشکل می خورد.
وی با بیان اینکه روند تاریخی در این گونه ها از نمایشگاه ها باید درست رعایت شود بیان داشت: اطلاعات تصاویر نیز باید در یک کتابچه کوچکی در نمایشگاه گذاشته می شد.
موزه صنعتی کرمان که ارزشمندترین گنجینه هنرهای معاصر ایران و جهان در کشورمان را بعد از موزه هنرهای معاصر تهران، در خود جا داده ، این روزها گالری هاش میزبان تصاویر و اسنادی از همکاری های 73ساله سازمان ملل متحد و کشورمان است .
این موزه در جنوب شرقی شهر کرمان در خیابان شریعتی حد فاصل میدان باغ ملی و چهار راه طهماسب آباد، گنجینه‌ ای غنی و نفیس از آثار هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی قرار گرفته که موزه هنرهای معاصر صنعتی نامیده می شود.
گزارش: فهیمه عسکرپور
9895/ 5054

نظر شما