شناسهٔ خبر: 31349526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز تولید و فنی سیما:

کرمانشاه خرداد ۹۸ میزبان جشنواره ملی پویانمایی است

کرمانشاه- رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: جشنواره ملی پویانمایی و کارهای عروسکی خرداد سال آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی عصر امروز در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: در اواخر خرداد ماه سال ۹۸ جشنواره ملی پویانمایی و کارهای عروسکی که یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و رسانه ای است به میزبانی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره بر اساس پیگیری استاندار کرمانشاه و با این استدلال که بعد از زلزله مردم استان نیاز به نشاط دارند تصمیم بر این گرفته شد که این جشنواره در این استان برگزار شود.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت:‌ در این جشنواره تمام افرادی که در صدا و سیما، بخش خصوصی و افرادی که در زمینه پویانمایی صاحب تخصص هستند به داوری خواهند پرداخت و در نهایت افراد برگزیده معرفی خواهند شد.

عظیمی ادامه داد: هنرمندان در سطح عالی در این همایش شرکت خواهند کرد که می‌توانند ظرفیت‌ها و ملاحظاتی را به همراه داشته باشند و بسیار علاقه‌مند هستیم که استان کرمانشاه نهایت استفاده را از این همایش را ببرد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰۰ مهمان از هنرمندان تراز اول برای این همایش وارد استان کرمانشاه خواهند شد و یک جامعه میلیونی به دلیل محبوبیت این هنرمندان می توانند سفیران خوبی برای معرفی چهره ستبر این استان باشند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما علاوه بر میزبانی باید سعی کنیم ظرفیت های استان را معرفی کنیم چرا که صدا و سیما این رویداد را از طریق شبکه های ملی و فرامرزی، ماهواره ای، رادیویی و ... پوشش خواهد داد و لذا می توانیم به صورت مجانی ظرفیت های استان را معرفی کنیم.

عظیمی با بیان اینکه لازم است کارگروهی به این منظور هر چه سریعتر تشکیل و در آن شاخصه های برجسته استان تبیین و مطابق آن استان معرفی شود، گفت: مطالبه مردم استان این است که همایش فقط متمرکز به مرکز استان نباشد بلکه در کل شهرستانها نیز این همایش برگزار شود و پیشنهاد ما این بود که یک اکیپ ثابت در سرپل‌ذهاب مستقر شوند و شور و نشاط را به مردم مناطق زلزله زده اهدا کنند.

وی همچنین تصریح کرد: بنا شد تمانی مراکز استانها مکلف شوند مستند کوتاهی از چهره استان کرمانشاه تولید و پخش کنند و به این ترتیب یک حشنواره در جشنواره ای شکل خواهد گرفت و این کار باید هر چه سریعتر انجام بگیرد.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما بیان داشت: ظرفیت‌هایی که این جشنواره دارد بستگی به میزان تلاش ما دارد و هرچقدر همدل باشیم بخشی از آوردهای این همایش در آینده نمود پیدا خواهد کرد.

عظیمی خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند ظرفیت های گردشگری استان کرمانشاه را معرفی کند، همچنین این همایش می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه گذار بسیار موثر واقع شود.

نظر شما