شناسهٔ خبر: 31349498 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

افزايش 2.5 برابري قراردادهاي صنعتي دانشگاه اميرکبير

رئيس دانشگاه اميرکبير بابيان اينکه دانشگاه در حال تحول در مدل‌هاي همکاري با صنعت است، گفت: ميزان قراردادهاي صنعتي اين دانشگاه 2.5 برابر رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميرکبير، سيد احمد معتمدي در سومين نشست صاحب‌نظران ارتباط صنعت با دانشگاه با اشاره به مدل همکاري اين دانشگاه با صنعت، افزود: بر نحوه اجراي اين همکاري نظارت داريم اما بهترين ناظر آن کارفرمايان هستند. در صورت هرگونه اختلالي دراين‌ارتباط سعي در برطرف کردن چالش هستيم.

وي بابيان اينکه در اين همکاري دانشجويان نيز مشارکت دارند، اظهار کرد: ما به‌صورت مرتب در حال تحول در مدل‌هاي همکاري با صنعت هستيم اما به اين نکته نيز اعتقاد داريم که بايد ساختارها اصلاح شود.

رئيس دانشگاه صنعتي اميرکبير با اشاره به اشکالات موجود در ساختارهاي دانشگاه‌ها و دستگاه‌هايي چون وزارت علوم با تأکيد بر اينکه ما اصلاح ساختار را از خودمان آغاز کرديم، ادامه داد: تمامي ساختارهاي کشور اعم از اقتصادي، اجتماعي، صنعتي، وزارت علوم و دانشگاه‌ها نياز به اصلاح ساختار دارند که خوشبختانه در اين زمينه اقدامات اجرايي صورت گرفته است.

وي تأکيد کرد: ساختارهاي موجود در کشور مربوط به دانشگاه‌هاي نسل اول است درحالي‌که دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌هاي نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند تا بتوانند در اقتصاد نقشي را ايفا کنند.

رئيس دانشگاه صنعتي اميرکبير بابيان اينکه در اين زمينه ما تجربيات خوبي کسب کرديم، خاطرنشان کرد: با اقداماتي که صورت گرفته ميزان قراردادهاي صنعتي ما در سال‌هاي اخير 2.5 برابر شده است ضمن آنکه تعداد شرکت‌هاي دانش‌بنيان پذيرش‌شده از 16 شرکت به 137 شرکت افزايش‌يافته است.

معتمدي با بيان اينکه در اصلاح ساختار در تلاش هستيم که در اجراي امور انعطاف‌پذيري لازم داشته باشيم، اضافه کرد: هر بخش صنعتي ساختار و شرايط خاصي را دارد و با برنامه‌ريزي‌هاي مناسب مي‌توان با استفاده از توانمندي‌هاي کشور اقدام به رفع نيازها کرد.

وي با اشاره به پرتاب ماهواره پيام بابيان اينکه اين پرتاب از جهاتي موفق و از جهاتي ناموفق بوده است، تأکيد کرد: ما توانايي ارسال ماهواره تا ارتفاع 500 کيلومتري را داريم و مي‌توانيم ماهواره‌اي بر اساس استانداردهاي بين‌المللي طراحي کنيم و اين امر نشان مي‌دهد که در هرجايي که حاکميت و نظام اراده کند به اهداف دست‌يافته‌ايم.

برگزاري کارگاه مشترک دانشگاه فني و حرفه اي و كشورآلمان

مديرکل دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه فني و حرفه‌اي از برگزاري اولين کارگاه يک‌روزه مشترک با همکاري وزارت آموزش و تحقيقات آلمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه فني و حرفه‌اي، فرج اله طالبي گفت: اولين کارگاه يک‌روزه مشترک با همکاري وزارت آموزش و تحقيقات آلمان فدرال در اجراي تفاهم‌نامه منعقدشده در زمينه انتقال فناوري‌هاي نوين سرمايشي، تهويه و پمپ‌هاي حرارتي در اسفندماه برگزار مي‌شود.

وي گفت : دانشگاه فني و حرفه‌اي با همکاري موسسه آموزش مشاغل آلمان واقع در دورتموند (GBB)، مرکز اطلاعات فناوري انرژي تهويه و سرمايش (IKKE) مستقر در دويسبورگ و انستيتو طراحي مشاغل نوآور (FIAP) مستقر درکلزنگرشن اولين کارگاه مشترک را با حضور نمايندگان شرکت‌هاي مذکور و تدريس پرفسور کارستن بيرمان 7 اسفند 97 در هتل پارسيان اوين برگزار خواهد کرد.

مديرکل امور بين‌الملل دانشگاه فني و حرفه‌اي ادامه داد:در اين دوره 30 نفر از اساتيد هيئت‌علمي دانشگاه فني و حرفه‌اي با تخصص‌هاي مکانيک و الکترونيک در يک فرايند جامع جهت حضور در اين دوره انتخاب شدند و قرار است 15 نفر از اساتيد برتر جهت شرکت در دوره آموزشي 14 روزه که شهريورماه 98 در کشور آلمان برگزار مي‌شود شرکت کنند.وي افزود: اين همکاري علمي بين‌المللي در چهارچوب پروژه جهاني CC-Iran و با حمايت مالي کامل وزارت آموزش و تحقيقات آلمان انجام خواهد شد.

منصور غلامي:

طرح اوليه ساماندهي آموزش عالي تهيه شد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ساماندهي آموزش عالي، آغاز و طرح اوليه آن تهيه شده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه با توجه به تحولات دنيا، ما نيز تلاش مي‌کنيم به سمت تأثيرگذاري بيشتر حرکت کنيم، افزود: دانشگاه‌هاي ما اکنون در حوزه‌هاي کارآفريني، شرکت‌هاي دانش‌بنيان، پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز رشد، حرکت‌هاي خوبي را آغاز کرده‌اند. همچنين دانشگاه‌هاي ما به سمتي حرکت مي‌کنند که جامعه‌محور باشند.

وي تصريح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، برنامه ساماندهي آموزش عالي، آغاز و طرح اوليه آن تهيه شده است. دانشگاه‌هاي ما باهم مي‌توانند توانمند شوند. تجزيه کردن دانشگاه‌ها، باعث ضعف آن‌ها مي‌شود.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: براين اساس، برنامه ساماندهي آغازشده و يکي از برنامه‌هاي آن، سروسامان دادن به اين وضعيت، ايجاد شبکه‌هاي علمي و اتصال مراکز علمي متفرق در استان‌ها و کشور به محور اصلي است. اين به معني انحلال نيست، بلکه برنامه ما ايجاد شبکه‌هاي علمي بين دانشگاه‌هايي است که به هم نزديک هستند و مي‌توانند مأموريت خاص علمي را با يکديگر پيگيري کنند.

جزئيات برگزاري مراسم ازدواج دانشجويي در دانشگاه آزاد

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه آزاد از ثبت‌نام بيش از 10 هزار دانشجوي اين دانشگاه براي شرکت در مراسم جشن ازدواج دانشجويي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، کلانتري با اشاره به اعزام کاروان زوج‌هاي دانشجويي اين دانشگاه به مشهد مقدس، گفت: بيش از 10 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي براي شرکت در مراسم جشن ازدواج دانشجويي ثبت‌نام کردند.وي ادامه داد: 700 نفر از زوج‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در مرحله نخست اين اعزام‌ها و در قالب 4 کاروان بزرگ از استان‌هاي اصفهان، فارس، چهارمحال و بختياري و هرمزگان روز گذشته (جمعه 3 اسفندماه) به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به مراحل بعدي اعزام زوج‌هاي دانشجو به مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده سه کاروان زوج‌هاي دانشجو از ساير استان‌ها در روزهاي 6، 9 و 18 اسفندماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

نظر شما