شناسهٔ خبر: 31349251 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

نمایشگاه عکس با موضوع فاجعه "خوجالی"در تهران در حال برگزاری است

نمایشگاه عکس خوجالی با آثار عکاسانی از جمهوری آذربایجان در فرهنگ سرای ملل تهران از 4 اسفند ماه 1397 به مدت 5 روز در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز: به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، دکتر محمد علی مومنی ها معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با اعلام این خبر افزود:به پیشنهاد و همت چند گروه مردم نهاد بین المللی ، در ایام سالگرد واقعه دردناک خوجالی، نمایشگاه عکس بین المللی به منظور همدردی با مردم شریف جمهوری آذربایجان از 4اسفند ماه به مدت 5 روز در فرهنگسرای ملل برگزارمی شود.
علاقه مندان می توانند جهت بازدید در ایام برگزاری همه روزه از ساعت 9 صبح تا 8 شب به فرهنگسرای ملل واقع در بلوار قیطریه ،بوستان قیطریه مراجعه کنند.
لازم به ذکر است از شب ۲۵ تا سحرگاه ۲۶ فوریه سال ۱۹۹۲ تجهیزات سنگین یگان های مسلح ارمنی وارد شهر خوجالی آذربایجان شده، ارتش ارمنستان افراد غیر نظامی را به قتل رساندند. شهررا با خاک یکسان کرده، منازل مسکونی و زیرساخت های اجتماعی را به طور کل نابود و به آتش کشیدند. در زمان نسل کشی خوجالی ۶۱۳ نفر کشته شده، صدها ساکن غیرنظامی جراحات سنگین دیده، ۱۲۷۵ نفر گروگان گرفته شدند. به اسرا و گروگان های گرفته شده شکنجه های طاقت فرسا داده شده است.
در نتیجه سیاست پاک سازی قومی ارمنستان که با ارتکاب این فاجعه مقیاس تجاوز نظامی علیه آذربایجان را بیش از پیش افزایش داده و در کنار قره باغ کوهستانی به عنوان بخش جدای ناپذیر آذربایجان، شهرستان های لاچین، کلبجر، آغدام، جبرئیل، فضولی، قبادلو، زنگیلان را اشغال کرده بود، بیست هزار آذربایجانی کشته شده و بیست درصد از اراضی خاکمان تحت اشغال قرار گرفته است. درنتیجه اشغالگری ارمنستان بیش از یک میلیون آذربایجانی پناهنده و در وضعیت مهاجرت اجباری قرار  گرفته، به طرز وحشیانه ای حقوق پایه و اساسی آنها نقض شده است.




نظر شما