شناسهٔ خبر: 31349162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخشش سه روستای خراسان شمالی در اختتامیه جشنواره ملی دوستدار کتاب

سه روستای ارکان بجنورد، زوارم شیروان و بزنج اسفراین در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب که در تهران برگزار شد، به عنوان روستاهای برتر معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ جشن پایانی برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب عصر امروز شنبه چهارم اسفندماه در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران و با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور و «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


 در این آیین، روستای ارکان بجنورد با امتیاز نهایی ۱۵۸ در جایگاه دوم از بین ۱۰ روستای برگزیده جشنواره پنجم و روستای زوارم شیروان در رتبه هفتم از بین ۱۰ روستای شایسته تقدیر قرار گرفت.

 

همچنین روستای بزنج شهرستان اسفراین به عنوان روستای برگزیده برگزیده های چهار دوره قبل انتخاب و معرفی شد.

 

در این آیین لوح تقدیر و تندیس جشنواره به "هاجر قادری" ارائه کننده طرح های کتابخوانی و مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج، " جلیل امانی" مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای ارکان بجنورد و "حسین فرخنده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اهدا شد.

 


گفتنی است در «پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» و برنامه «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران»، مجموعا هزارو 582 شهر و روستا مشارکت کردند که در پایان شهر یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

 

 

نظر شما