شناسهٔ خبر: 31349104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری معرفی شد

گروه سیاسی - در آیینی با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، احمدرضا سدهی سامانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا مجید نظری چهارم اسفندماه در این آیین، اظهار کرد: میانگین بارش‌های استان در سال جاری به ۴۸۶ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: طی ۱۱ سال پیاپی تجمیع کمبود بارش در استان بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلی‌متر بوده که عمده بارش‌ها به صورت باران بوده است.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان سرچشمه دو رود کارون و زاینده‌رود، به عنوان سقایی‌گری استان‌های هم‌جوار و غیر همجوار بوده است.
نظری با اشاره به اینکه مدیریت منابع آبی بر تمام حوزه‌های آبریز اثر گذاشته است، تصریح کرد: از منظر آمایش سرزمین مسئولان با نگاه فرامنطقه‌ای به منابع آبی وارد شدند و توسعه پایدار با رعایت تمامی الزامات زیست‌محیطی مدنظر مسئولان استان و نمایندگان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مصوبات شورای عالی آب بیش از ۹۰ درصد آب زاینده‌رود به کنتورهای حجمی مجهز شده تا ابهامی برای استان پایین‌دست وجود نداشته باشد، بیان کرد: ابهام اینجاست که وزارت نیرو تمامی مصوبات شورای عالی آب از سراب تا پایاب را اجرا می‌کند که لازم است اعمال عدالت از سوی وزارت نیرو انجام شود.
نظری در ادامه با اشاره به پروژه متوقف شده بن- بروجن با ۷۰ درصد پیشرفت، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهور به استان در سال ۹۳، مقرر شد این پروژه در دهه فجر ۹۶ به بهره‌برداری برسد که متاسفانه این طرح متوقف شده است.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه دارای سه ایستگاه آبگیر و سه پمپاژ است، ادامه داد: متاسفانه آبگیر شماره یک آن، در استان پایین‌دست است و قرار بود زمینی برای آبگیر اختصاص داده شود که این امر محقق نشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: این طرح از طرح‌های حیاتی استان است و ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان از این طرح بهره‌مند خواهند شد.
در ادامه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان کسب درآمدهای قانونی شرکت، استفاده حداکثری از بودجه برای تامین طرح‌های توسعه‌ای و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تصویب و عملیاتی کردن برنامه سازگاری با کم آبی را از برنامه‌های مدنظر این شرکت عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های متعددی در خصوص طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب صورت گرفته که امید است بتوان این فعالیت را به سر منزل رساند.

انتهای پیام

نظر شما