شناسهٔ خبر: 31348765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساده زیستی ،صفا و تواضع در آیت الله مومن موج می زد

آیت الله مبلغی گفت:در سیما و سلوک این فقیه راحل، وارستگی،تقوا، ساده زیستی،صفا و تواضع،موج می‌زدو پیدا بودکه این صفات در جان او مستقر شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله احمد مبلیغی عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ارتحال آیت الله مومن بیان کرده است: آن مرحوم به‌جای آن‌که عمدتا در فضا‌های آماده‌تر و تکرار شده‌تر فقهی گام بردارد، به صورتی قابل توجه، توانایی و مهارت فقهی خود را به مسائل مستحدثه متوجه می‌کرد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در پایان تصریح کرد: این مصیبت را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فق‌های شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، دوم اسفندماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

 دراین پیام آمده است: در سیما و سلوک این فقیه راحل، وارستگی، تقوا، ساده زیستی، صفا و تواضع، موج می‌زد و پیدا بود که این صفات در جان او مستقر شده است.

وی به دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه ۳۰ آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود، از روز ۸ دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.

وی در سال ۱۳۱۶ در شهر قم متولد شد و از سال ۶۲ به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.

این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

مراسم تشییع پیکر عالم زاهد آیت الله مومن، امروز مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

انتهای پیام /ح

آیت الله مومن از دقت بالای فقهی برخوردار بود

نظر شما