شناسهٔ خبر: 31348683 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی منچستریونایتد-لیورپول؛ بالاخره گذر قرمزها به اولدترافورد افتاد! (به همراه نظرسنجی)

احسان ولی دوست

شیاطین سرخ در خانه میزبان لیورپول هستند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های منچستریونایتد و لیورپول به مصاف هم می‌روند.

ورزشگاه تاریخ ساعت داور
اولدترافورد ۵ اسفند ۱۷:۳۵ مایکل اولیور

ورزشگاه اولدترافورد- شهر منچستر

ورزشگاه اولدترافورد

وضعیت دو تیم

این دیدار در حالی برگزار می شود که هر دو تیم در شرایط خوبی قرار دارند و بر خلاف بازی رفت که در آنفیلد با برتری ۳-۱ لیورپول پایان یافت، هر دو تیم هایی قدرتمند هستند و انتظار می رود یکی از زیباترین بازی های این فصل فوتبال اروپا را به نظاره بنشینیم.

منچستریونایتد با ۵۱ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار دارد. شیاطین سرخ با حضور اوله گونار سولسشر به روزهای خوب خود بازگشته اند و در اولدترافورد فقط به دنبال پیروزی هستند. سبک بازی این تیم تغییر کرده است و اکنون سرخپوشان شهر منچستر، رقیبی سرسخت هستند. در آخرین دیدار لیگ برتری، منچستریونایتد به مصاف فولام رفت، مسابقه‌ای که با برتری ۳-۰ شاگردان سولسشر پایان یافت. البته که یونایتدی ها در آخرین دیدار خود به مصاف چلسی رفتند و در لندن تیم آبی پوش این شهر را از پیش رو برداشتند. بازیکنان اصلی منچستریونایتد در این بازی تقریبا همگی حضور دارند و تنها عامل منفی، شک و تردید در خصوص حضور یا عدم حضور جسی لینگارد و آنتونی مارسیال است. دو بازیکن مهمی که مصدوم هستند و باید دید سرانجام به این دربی بزرگ می رسند یا خیر. اما پل پوگبا، مارکوس رشفورد، آندر هررا، داوید دخیا و سایر بازیکنان اصلی منچستریونایتد در اختیار اوله قرار دارند و انتظار می رود شیاطین روز سختی را برای آنفیلدی ها در تئاتر رویاها رقم بزنند. در جدول رده بندی نیز با توجه به فشردگی بالا در رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، منچستریونایتد به شدت به ۳ امتیاز بازی نیاز دارد. ۳ امتیازی که می تواند تا اندازه ای خیال هواداران یونایتد را راحت کند.

در سوی دیگر لیورپول قرار دارد. قرمزها با یک بازی کمتر نسبت به منچسترسیتی و ۶۵ امتیاز، در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارند. آنفیلدی ها فصل فوق العاده ای را پشت سر می گذارند و پس از سال ها قهرمان نشدن در لیگ برتر، اکنون به نظر بیش از هر زمانی دیگری به این مهم نزدیک هستند. البته که فرم آنها در هفته های گذشته مثل شروع آنها نبوده است اما بدون شک بزرگ ترین راه در سد قهرمانی سیتی، قرمزها هستند. به ویژه اکنون که در صورت پیروزی برابر منچستریونایتد، آنها می توانند اختلاف امتیازشان با سیتی را حفظ کنند. لیورپول در آخرین بازی خود در لیگ برتر با بورنموث دیدار کرد، مسابقه ای که با برتری ۳-۰ آنها همراه بود. در آخرین دیدار برگزار شده نیز، قرمزها به مصاف بایرن مونیخ رفتند، دیداری که با نتیجه تساوی ۰-۰ همراه شد.  یورگن کلوپ در آخرین رویارویی تیمش با منچستریونایتد در اولدترافورد با نتیجه ۲-۱ شکست خورد، دیداری که در فصل گذشته برگزار شد. قطعا مرد آلمانی در این بازی به دنبال پیروزی است و می خواهد برای اولین بار در یک دیدار لیگ برتری، منچستریونایتد را در اولدترافورد شکست دهد. البته که پیروزی بر منچستریونایتدِ رویایی این روزها با هدایت قاتل بیبی فیس، کاری بسیار مشکل است!

ترکیب احتمالی دو تیم از دید هواسکورد

منچستریونایتد

منچستریونایتد

لیورپول

لیورپول

تقابل های اخیر دو تیم

منچستریونایتد-لیورپول

مصدومان و محرومان

منچستریونایتد لیورپول
آنتونیو والنسیا جو گومز
متئو دارمیان دژان لوورن
جسی لینگارد -
آنتونی مارسیال -
مارکوس روخو -

نکات آماری

  • منچستریونایتد در ۷ دیدار از ۹ دیدار خانگی اخیرش برابر لیورپول در لیگ برتر پیروز شده است.
  • فقط منچسترسیتی و چلسی بیشتر از لیورپول در لیگ برتر منچستریونایتد را در خانه شکست داده اند. (سیتی و چلسی ۶، لیورپول ۵)
  • منچستریونایتد در ۹ دیدار اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است.
  • منچستریونایتد در ۱۲ بازی خود در رقابت های این فصل لیگ برتر در اولدترافورد، فقط ۱ کلین شیت داشته است.
  • اوله گونار سولسشر در ۹ بازی حضور خود در لیگ برتر و نیمکت منچستریونایتد موفق به کسب ۲۵ امتیاز شده است. در صورت کسب تساوی یا پیروزی برابر لیورپول، او رکورد گاس هیدینگ در چلسی که مربوط به عملکرد یک سرمربی در طول ۱۰ بازی اول حضورش روی نیمکت یک تیم لیگ برتری است را خواهد شکست. (اکنون هیدینگ و سولسشر با ۲۵ امتیاز در صدر این آمار هستند)
  • منچستریونایتد تنها تیم لیگ برتری است که محمد صلاح در رویارویی با آنها هیچ گل و پاس گلی را به ثبت نرسانده است. (۳ بازی)
  • داوید دخیا تاکنون ۹۹ کلین شیت در لیگ برتر را به ثبت رسانده است. در صورت عدم دریافت گل توسط او برابر لیورپول، او صدمین کلین شیت خورد در رقابت های لیگ برتر را به ثبت می رساند.

پیش بینی هو اسکورد

منچستریونایتد ۲-۲ لیورپول 

نظرسنجی

در دیدار منچستریونایتد و لیورپول چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؟

نظر شما