شناسهٔ خبر: 31348174 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ادویه ای برای درمان کبد چرب

تحقیقات پژوهشگران گیاهان دارویی كبد چرب غير الكلي با چاقي، ديابت، ديسليپيدميا و سندروم متابوليك در ارتباط است كه با تجمع چربي از جمله TG در سلول هاي كبدي ايجاد مي شود و با پيشرفت بيماري سبب سيروز و كارسينوماي كبدي مي شود

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> در مطالعات انجام شده زرد چوبه به عنوان يك آنتي اكسيدان در بهبود كبد چرب مي تواند موثر واقع شود.

به گزارش شفاآنلاین،   تحقیقات پژوهشگران گیاهان دارویی كبد چرب غير الكلي با چاقي، ديابت، ديسليپيدميا و سندروم متابوليك در ارتباط است كه با تجمع چربي از جمله TG در سلول هاي كبدي ايجاد مي شود و با پيشرفت بيماري(disease) سبب سيروز و كارسينوماي كبدي مي شود.

مطالعه اي بين 80 بيمار مبتلا به كبد چرب غير الكلي انجام گرفته است و در آن بيماران به دو گروه تقسيم شدند. گروه آزمون كه 70 ميلي گرم كوكومينوزايد(ماده موثره زرد چوبه) روزانه براي 8  هفته دريافت كردند. گروه كنترل پلاسبو دريافت كردند. قبل از شروع آزمون و بعد از 8 هفته آزمون از هر دو گروه تست خوني و سونوگرافي گرفته شد.

نتايج قبل و بعد آزمون در گروه آزمون و پلاسبو بررسي شد. بررسي آماري نشان داد كه تغييرات به سمت بهبود ظاهر كبد در سونوگرافي در گروه آزمون قابل قبول بود در صورتي كه گروهي كه پلاسبو دريافت كرده بودند تغييري قابل قبول مشاهده نشد. نتايج آزمون خوني نشان داد كه در گروه آزمون بعد از گذشت 8 هفته كاهش قابل قبولي در آنزيم هاي كبدي ايجاد شده است در صورتي كه در گروه پلاسبو تغييري مشاهده نشد.

نتايج اين آزمون نشان داد مصرف زرد چوبه مي تواند در درمان (cure) كبد چرب غير الكلي موثر واقع شود.

نظر شما