شناسهٔ خبر: 31348126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه های رسمی می توانند از گسترش شایعات در جامعه جلوگیری کنند

سنندج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: رسانه های حرفه ای و رسمی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی با انتشار به موقع و صحیح اخبار می توانند از گسترش شایعات فضای مجازی در جامعه جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن علوی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج اظهار داشت: ایرنا با توجه به سابقه، اعتبار و امکاناتی که دارد می تواند در این حوزه موثرتر باشد بویژه در شرایطی که شایعات و اخبار کذبی در رابطه با دستگاه های دولتی مطرح می شود با انعکاس اخبار صحیح به تطهیر اذهان کمک کند.
وی اضافه کرد: امروز دسترسی به فضای مجازی گسترش یافته و در این فضا انصاف رعایت نمی شود چون هر کسی با چشم بسته و بدون بررسی موضوعی را مطرح می کند و دیگران هم بر بدون تحقیق به بازنشر آن می پردازند.
علوی با بیان اینکه مبادی غیر رسمی خبر بیشتر از مبادی رسمی است، افزود: به علت سرعت در فضای مجازی و عدم تخصص، امکان تحلیل و اطلاع رسانی درست کمتر وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه امروزه بیگانگی با فرهنگ گذشته بیشتر شده است، گفت: بسیاری از مردم مظاهر مادی را بر منافع عمومی ترجیح می دهند که این موجب می شود دست به اعمالی بزنند که به خدشه دار شدن هویت آنها بیانجامد.
وی یادآور شد: در این شرایط رسانه های حرفه ای بویژه دیداری و شنیداری می توانند با فرهنگسازی مردم را به تاریخ، سنت و فرهنگ خود بیشتر توجه داده و آشنا کنند.
علوی با اشاره به برگزاری جشنواره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان کردستان افزود: هدف این است که با برگزاری این جشنواره بر اهمیت میراث فرهنگی تاکید و اهالی رسانه را ترغیب کنیم در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشتر فعالیت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان همراه با کورش قادری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج، اسعد ساعدپناه معاون صنایع دستی، محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی، حمید اسکندری معاون گردشگری، تیمور خالدی مشاور مدیرکل و رئیس روابط عمومی این اداره کل روز شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا از این رسانه و بخش تحریریه بازدید کرده سپس به سوالات خبرنگاران ایرنا پاسخ دادند.
6108/9102

نظر شما