شناسهٔ خبر: 31348107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سمنان:

بانک ها در ارائه تسهیلات خُرد وثیقه های گران قیمت طلب نکنند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: بانک های عامل استان سمنان در ارائه تسهیلات خُرد مانند اشتغال روستایی و مشاغل خانگی از کارآفرینان وثیقه های گران قیمت طلب نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر شنبه در سی و هفتمین نشست کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید 100 و 200 میلیون ریالی از کارآفرینان 2 یا چند ضامن طلب نکنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیار از کارآفرینان و دریافت کنندگان تسهیلات مشاغل خانگی توان معرفی 2 ضامن را ندارند و یک ضامن در ارایه تسهیلات از این دست کافیست.
استاندار سمنان گفت: از سوی دیگر معرفی کارمندان به عنوان ضامن ارایه تسهیلات به بانک های عامل هم چندان به نفع این قشر حقوق بگیر نیست و مسئولان با هم افزایی و برنامه ریزی اصولی کاغذبازی های اداری در ارایه تسهیلات را کاهش دهند.
آشناگر اضافه کرد: بانک های عاملی که در ارایه تسهیلات در بخش های مختلف عملکرد خوبی نداشتند تلاش بیشتری در پرداخت ها داشته باشند.
وی افزود: عملکرد بعضی از فرمانداری های استان در ارایه طرح برای تسهیلات اشتغال آفرین مطلوب نیست که این روند هرچه سریع تر می بایست اصلاح شود.
استاندار سمنان ادامه داد: بعضی از شاخص ها در ارایه تسهیلات روستایی و مشاغل در سمنان مشکل دارد که باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای روند تسهیل در این بخش تلاش کنند.
وی تصریح کرد: در ارایه تسهیلات روستایی موقعیت های جغرافیایی حریم های شهری و روستایی لحاظ شود اما بانک های عامل همکاری های لازم را در بخش های مختلف در اعطا تسهیلات با کارآفرینان داشته باشند.
آشناگر گفت: به غیر از مهدیشهر و سرخه مابقی شهرستان های استان عملکرد بسیار مطلوبی در پرداخت تسهیلات روستایی داشته اند.
وی ادامه داد: ارایه طرح ها اقتصادی در بخش روستایی و دیگر بخش ها شناور است و رقابت شهرستانی برای جذب اعتبار و معرفی تسهیلات برای افزایش اشتغال افزایش یابد.
استاندار سمنان گفت: هم افزایی دستگاه های اجرایی استان برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف تقویت شود و با همکاری بانک های عامل می توان گام های خوبی برای کاهش آمار بیکاری در سمنان برداشت.
به گزارش ایرنا، در استان 702هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408

نظر شما