شناسهٔ خبر: 31346846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس صنعت نمایشگاهی؛

یارانه ۵۰ درصدی برای برگزاری نمایشگاه ایرانی در خارج از کشور

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از اختصاص یارانه ۵۰ درصدی برای برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی در خارج از کشور خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهمن حسین زاده، در حاشیه دومین نمایشگاه و کنفرانس صنعت نمایشگاهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این یارانه به تولیدکنندگان و متخصصان ارائه می‌شود تا در نمایشگاه حضور داشته باشند گفت: توسعه صادرات به کشور‌های منطقه و برگزاری نمایشگاه در منطقه از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها قرار دارد.

وی افزود: صنعت نمایشگاهی یکی از پنجره‌ها و صنایع مهم در بحث صادرات کشور است ضمن اینکه برای تضمین صادرات و ارتباطات تجاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، این است که کالا‌های ایرانی بتواند در آن کشور‌ها عرضه شود و ایجاد نمایشگا‌ه‌های داخلی و خارجی تسهیل کننده فرآیند صادرات خواهد بود.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه در صنعت نمایشگاهی رشته‌های متعددی اعم از غرفه‌داران، مجریان، بازاریابان و سایت‌داران فعال هستند گفت: سالانه گردش مالی در صنعت نمایشگاهی کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از این میزان بیش از هزار میلیارد تومان گردش مالی در سایت نمایشگاه بین‌المللی تهران وجود دارد در حالیکه ۵۵۰ رویداد نمایشگاهی و ۳۲ سایت رسمی در کشور وجود دارد از این رو انتظار داریم که همه نمایشگاه‌های بین‌المللی در استان‌ها و تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود.

حسین زاده همچنین گفت: دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی با ۵۹ شرکت فعال در حوزه صنعت و سایت نمایشگاهی برگزار شده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه است.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی افزود: برای تشویق حضور شرکت‌های خارجی، گمرک مستقر در نمایشگاه بین‌المللی ایجاد خواهد شد تا ترخیص کالا‌های خارجی از گمرکی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر خواهد بود، انجام شود.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های تحریمی استقبال مناسبی از سوی شرکت‌های خارجی انجام می‌شود و در کنفرانسی که شنبه آینده در حاشیه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار می‌شود، بحث جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی و انجام تفاهم‌نامه با کشور‌های خارجی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نظر شما