شناسهٔ خبر: 31346845 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر:

تعداد پایگاه های امداد جاده ای کشور با وضعیت استاندارد فاصله دارد

یاسوج- ایرنا- رئیس جمعیت هلال ‌احمر جمهوری اسلامی گفت: هم اینک 600 پایگاه امداد جاده ای در سراسر کشور فعال است که این تعداد با وضعیت استاندارد برای خدمات دهی مناسب به هموطنان فاصله زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اصغر پیوندی روز شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: با توجه به وسعت و گستردگی جاده‌ها در کشور برای کمک رسانی مطلوب به مردم به یک هزار و 200 پایگاه امداد جاده‌ای نیاز است اما هم اینک 600 پایگاه به مردم امداد رسانی می کنند.
وی همچنین تعداد بالگردهای هوایی این جمعیت را در کشور 24 فروند اعلام کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده و تا پایان سال جاری 3 فروند بالگرد دیگر نیز به این تعداد اضافه می شود.
پیوندی در عین حال یادآور شد که تامین بالگرد به ویژه در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور مشکلات خاص خود را دارد اما مجموعه دولت و حتی شخص رئیس جمهوری برای رفع این مشکل تاکید دارد.
وی تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در پایگاه‌های جاده‌ای، کوهستانی و دریایی را یادآور شد و اضافه کرد: هم اینک 50 پایگاه کوهستانی، 13پایگاه دریایی و600 پایگاه جاده‌ای در سراسر کشور مشغول امدادرسانی هستند.
وی با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیمای ای تی آر یاسوج و 66 جانباخته این حادثه در آخر بهمن ماه پارسال گفت: جمعیت هلال احمر در سطح ملی و استان های مختلف با تمامی توان فنی، امدادی و انسانی به کمک سانحه دیدگان آمد.
پیوندی یادآور شد: هلال احمر نقش موثری در تسکین آلام خانواده های کشته شدگان سانحه هوایی داشت به طوری که امدادگران هلال احمر 128 روز در شرایط سخت کوهستانی بی وقفه تلاش کردند.
وی هدف اصلی از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را دیدار و ابراز همدردی با خانواده های داغدار سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج ذکر کرد.
پیوندی امروز شنبه با دعوت علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به استان آمد تا ضمن گرامیداشت یاد 66 جانباخته سانحه هوایی ، برای رفع برخی کمبودها و نیازهای امدادی در استان چاره اندیشی کنند.
دیدار با تعدادی از خانواده های جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج، حضور در نشست ستاد مدیریت بحران، بازدید از برخی طرح های امدادی و فضاهای فیزیکی ساختمان جمعیت هلال احمر و رونمایی از تندیس یادبود جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج از جمله برنامه های رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در یاسوج بود.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 66 مسافر و خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه 1396 تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای.تی.آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی دنا سقوط کرد.
9868/1662

نظر شما