شناسهٔ خبر: 31346742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در قم برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره کل قرآن عترت ونماز دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی با شرکت 2هزار و257دانش‌آموز قمی برگزار خواهدشد.

صاحب‌خبر -

مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در قم برگزار می‌شودجلال خدامحمدی در گفت و گو با ایکنا از قم  بیان کرد: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران و در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم با حضور 2هزار  و 257دانش‌آموز قمی برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقه در بخش قرآنی در سه رشته  قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، در حوزه نماز در سه رشته اذان، احکام و انشای نماز، و در حوزه عترت در سه رشته نهج‌البلاغه، صحیفه  سجادیه و مداحی به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره کل قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی ادراه کل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: بخش کتبی از مرحله استانی این مسابقات در تاریخ ششم و هفتم اسفندماه امسال در 11مرکز استان و به صورت آنلاین برگزار خواهدشد، آزمون شفاهی در مرحله استانی نیز دربخش دختران در تاریخ 13 اسفندماه در بخش پسران در تاریخ 15 اسفندماه در اردوگاه 15خرداد استان قم برگزار خواهد شد.

خدامحمدی در ارتباط با نحوه داوری این مرحله از مسابقات بیان کرد: 102 داور برتر بین‌المللی، ملی و استانی داوری این سری از مسابقات را به عهده خواهند داشت.

وی افزود: برخلاف روند سال‌های گذشته نتایج این سری از مسابقات در 21 اسفندماه و طی مراسم اختتامیه‌ای که در مرکز فقهی ائمه اطهار با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود، اعلام خواهدشد، هم‌چنین در اختتامیه این مرحله از مسابقات از سرکار خانم فاطمه نایبی به عنوان نماینده شایسته جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم تجلیل خواهدشد.

وی در پایان گفت: 76 نفر از برگزیدگان این مسابقه به عنوان نمایندگان استان قم در مسابقات کشوری قرآن، عترت ونماز دانش‌آموزی که تابستان 98 در دو استان زنجان و خراسان رضوی برگزار خواهدشد، حضور خواهند یافت.

انتهای پیام

نظر شما