شناسهٔ خبر: 31346729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افغانستان باردیگر از پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل؛ دولت افغانستان برای دومین بار دریک هفته اخیر از پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.
نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد این بار از نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور توسط پاکستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد و خواستار اقدامات موثر برای رسیدگی به تخطی های پاکستان مبنی بر نقض حاکمیت افغانستان شد.
چند روز پیش نیز دولت افغانستان درباره سفراعضای هیئت مذاکره کننده طالبان به پاکستان به سازمان ملل شکایت کرد اما سفراعضای این گروه وبرنامه دیدارآنها با نخست وزیرپاکستان لغو شد.
« محمد هارون چخانسوری » سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان درباره علت دومین شکایت کابل ازپاکستان به سازمان ملل متحد گفت : پیش از این دولت افغانستان موضوع حملات راکتی ازخاک پاکستان به استان های شرقی این کشور را با مقامات پاکستانی مطرح کرده بود اما این بار به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد تا براساس قوانین موجود با پاکستان برخورد جدی صورت بگیرد.
نقض حریم هوایی افغانستان توسط هواپیماهای ارتش پاکستان ، ساخت پایگاه های مرزی درخاک افغانستان و کشیدن سیم خاردار درمرز دو کشور بدون توافق از دیگر عوامل شکایت افغانستان از پاکستان به سازمان ملل متحد اعلام شده است.
دولت افغانستان اعلام کرد: ازسال دوهزارودوازده تا دوهزاروهفده میلادی بیش از بیست وهشت هزاروهشتصد گلوله توپ و خمپاره از خاک پاکستان به افغانستان شلیک شده است که براثر آن هشتاد نفرجان باختند و بیش از یکصد وهشتاد نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین از آغاز سال دوهزاروهجده میلادی تاکنون پاکستان یکصد وشصت بارحریم هوایی و زمینی افغانستان را نقض کرده و بیش ازشش هزار گلوله توپ ازخاک پاکستان به استان های شرقی افغانستان شلیک شده است.

نظر شما