شناسهٔ خبر: 31346709 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

ساماندهی وضعیت حاشیه نشینان

80001

وزیر راه و شهرسازی یکی از سیاست‌های جدی خود را تحرک در بازآفرینی شهری دانست و گفت: برنامه دیگر ما این است که تا دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را با مشارکت انبوه سازان و فعالان این حوزه احداث کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در همایش روز مهندس که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: یادی کنیم از شهدای مهندس، سنگرسازان بی سنگری که چراغ خاموش در جهت عزت این آب و خاک جان شیرین خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

وی با اشاره به برنامه وزارتخانه برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ گفت: این برنامه را برای خروج از رکود مسکن طراحی کرده‌ایم که از ظرفیت انبوه سازان نیز استفاده می‌شود. بسته‌ها و مشوق‌هایی نیز در این زمینه ارائه داده‌ایم تا حوزه صنعت ساخت و ساز را رونق ببخشیم.

اسلامی با بیان اینکه جامعه ۵۰۰ هزار نفری مهندسان کشور می‌توانند از طریق برنامه تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نقش آفرینی کنند، گفت: قصد داریم شریان ساخت و ساز را به صورت یکپارچه جلو ببریم. در بعضی از شهرها که زمینه کار فراهم است این برنامه آغاز شده و در سایر نقاط نیز به تدریج دنبال خواهد شد تا بتوانیم طی یک برنامه دو ساله این هدف را محقق کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین نیاز کشور در شرایط امروز جنگ اقتصادی، اتحاد، همبستگی، تلاش و کار جهادی برای محقق کردن هدف جمهوری اسلامی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن این است که ما را ناتوان جلوه دهد، تاکید کرد: دشمن امروز از تمام در تمام شریان‌های فعالیتی حضور دارد و تلاش می‌کند جلوی کارها را بگیرد. قصد دارند جریان شفاف را به یک مسیر فرعی آلوده انتقال دهند و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند. به طور مثال این طور القا کنند که همه مسئولان دزد هستند و نظام کارآمدی ندارد.

اسلامی با اشاره به آشفتگی در بحث تأمین کالاهای اساسی گفت: مطابق اطلاعاتی که بنده دارم برای ورود کالاهای اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی به میزان کافی اختصاص یافته و واردات نیز انجام شده است اما به دلیل آنکه توزیع هدفمند صورت نگرفته دشمن تلاش دارد این مسئله را به ناکارآمدی نظام نسبت بدهد.

وی در خصوص نقش بسیج مستضعفین در محرومیت زدایی از کشور گفت: یکی از موارد در دستور کار ما ایجاد تحرک جدی در حوزه بازآفرینی شهری به ویژه حاشیه نشینی است که باید از ظرفیت بسیج مهندسین و بسیج سازندگی برای نیل به این هدف استفاده کنیم.

اسلامی، دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان را دارای بیشترین مناطق درگیر بافت‌های ناکارآمد دانست و گفت: در این دو استان فعالیت‌ها را به بنیاد مسکن محول کرده‌ایم و امروز هم که بنده خدمت شما هستم چهار معاون وزارتخانه در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند تا بتوانند یک کار جهادی برای اصلاح وضعیت فعلی ارائه دهند. بسیج هم می‌تواند در این دو استان ما را یاری و نقش خود را ایفا کند.

انتهای پیام

نظر شما