شناسهٔ خبر: 31346678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

میزان بارندگی در تهران 175 درصد افزایش یافت

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سید حسن رضوی درحاشیه بازدید از سد لتیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی صورت گرفته، وضعیت بارندگی

صاحب‌خبر - به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سید حسن رضوی درحاشیه بازدید از سد لتیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی صورت گرفته، وضعیت بارندگی امسال در حدود 46 درصد نسبت به متوسط بلند مدت سال آبی در همین زمان افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در بهمن ماه سال 97 کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا نگران کننده بود با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در اسفند 97 و بهار 98 شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان خواهیم بود.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران گفت: بارندگی های پیش رو وضعیت ذخایر مخازن آب را به نرمال و یا بالاتر از نرمال خواهد رساند و نسبت به خشکسالی سال گذشته شرایط نسبتا خوبی را شاهد خواهیم بود.
رضوی با اشاره به وضعیت مخازن آب خاطر نشان کرد: سال گذشته بیشترین میزان خشکسالی را داشتیم و امروز با همه بارندگی هایی که اتفاق افتاده در حدود 50 میلیون متر مکعب نسبت به شرایط نرمال عقب هستیم.
وی تاکید کرد: بارندگی‌های سال آبی بهبود وضعیت مخازن را تا 16 میلیون متر مکعب برای ما به همراه داشت که نشان از بهبود وضعیت مخازن آبی ما دارد در صورت تداوم بارندگی بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، جبران کم آبی فعلی دور از انتظار نیست و آب مخازن به حد نرمال می رسد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران ضمن تقدیر از همکاری مردم اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام موجود، طی چهار سال گذشته مردم همکاری خوبی با ما در مدیریت مصرف آب داشتند، آب مصرفی با مدیریت درست مردم در حدود 3 درصد اعلام شده که نسبت به سنوات قبل بسیار کمتر است.
رضوی با تاکید بر ادامه صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: بهبود وضعیت بارندگی امسال ذهنیت مردم را به سمتی نبرد که مدیریت مصرف فراموش شود با ادامه همکاری به مردم اطمینان می دهیم که در سال 98 تنش کمتری در تامین آب نسبت به سالهای قبل خواهیم داشت.
وی با اشاره به استقبال بهار در خانواده های ایرانی اظهار داشت: میزان آب مصرفی شهروندان با خانه تکانی و شست و شو در اسفند ماه در استقبال از سال نو میزان مصرف آب را افزایش پیدا می کند، بهتر است شهروندان در ساعات پیک مصرف آب در ساعات 10 صبح تا 14 و از 14 تا ساعت 19 مدیریت مصرف آب داشته باشند
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام

نظر شما