شناسهٔ خبر: 31346587 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علمی کاربردی رستمی شیراز:

اجرایی کردن ایده های دانشجویان در آنها ایجاد انگیزه می کند

شیراز- ایرنا- رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهید رستمی شیراز، یکی از راهکارهای بروز و ظهور استعداد دانشجویان را ایجاد انگیزه در آنها دانست و گفت: از جمله اقداماتی که می توان این انگیزه را در دانشجویان ایجاد کرد، اجرای طرح ها و ایده های نوآورانه آنها در محیط های واقعی صنعتی، اقتصادی و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین محمدی، شنبه در جمع استادان و کادر آموزشی این دانشگاه در شیراز افزود: توسعه جوامع قبل از اتکا به منابع مالی و فناوری، در گرو نیروی انسانی متخصص، متعهد و مسئولیت پذیر است که بخش بزرگ و اصلی این سرمایه را نیز دانشجویان تشکیل می دهند.
او ادامه داد: دانشگاه ها از این حیث رسالت سنگینی بر دوش دارند و برای آنکه بتوان فضای رقابت علمی و نوآوری را در دانشگاه ها ایجاد کرد باید پیشرفت را به اصلی ترین دغدغه دانشجویان تبدیل کنیم.
وی، نقش آموزش را در توسعه متوازن و پایدار جامعه مهم ارزیابی و بیان کرد: دانش و اخلاق باید در کنار یکدیگر رشد کنند و آنچه دانش و اخلاق را سامان می دهد همان فرهنگ است بنابراین می توان گفت، فرهنگ و ترکیب آن با رویکرد خلاقیت می تواند یک جامعه را به پیشرفت برساند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهید رستمی شیراز اظهار داشت: بنابراین توجه به خلاقیت ها و فرهنگ ها باعث توسعه رویکرد سیستمی در نظام مدیریتی می شود و دانشگاه این فرصت را به دانشجو می دهد که در یک فرآیند نظام مند از مرحله ابتدایی تا سطح بالای علمی، آموزش ببیند و به شکل متوازن و تخصصی به شکوفایی و خلاقیت برسد.
محمدی، استاد، دانشجو، محتوی آموزش و فضای آموزشی را از مولفه های آموزش برشمرد و گفت: اثر بخشی تدریس، بیشتر بر کیفیت تدریس استوار است و مدرس در کلاس درس باید زمینه های آموزش، پژوهش و یا خدمت رسانی را برای دانشجویان فراهم کند و اگر می خواهیم دانشجویان کارهای بزرگ جامعه را انجام دهند و مسئولیت پذیری اخلاقی و اجتماعی داشته باشند باید زیر ساخت های مناسب را برای آنها فراهم کنیم.
وی افزود: آنچه مسلم است اینکه رشد علمی و توسعه مراکز آموزش عالی در ایران بعد از انقلاب، سیر صعودی داشته و امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب، کشورمان در جایگاهی قرار گرفته که در تمام علوم مهم و کاربردی با تکیه بر باور 'ما می توانیم' به خود کفایی ملی رسیده است و دیگر نیازی به استفاده از متخصصان خارجی در علوم مختلف نداریم.
محمدی بیان داشت: اگر تا قبل از پیروزی انقلاب، ورود به دانشگاه یک رویا بود، امروز با تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی جوان و دانش آموخته رو به رو هستیم که بی شک رسیدگی به شرایط کار و اشتغال این حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
6122 /6118

نظر شما