شناسهٔ خبر: 31346569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقف ساخت ۲ تقاطع غیر همسطح شهر اراک

۲ تقاطع غیر همسطح میدان ورزش و میدان شریعتی شهر اراک به حالت تعلیق درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طرح‌های ترافیکی تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی و میدان ورزش شهر اراک به دلیل وجود مشکلات متعدد مالی و محقق نشدن وعده‌ها و تعهدات شورای شهر و شهرداری اراک  متوقف شدند.

در شورای شهر چهارم اراک برای اجرای چند پروژه غیر هم‌سطح شهری از قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکاردعوت به همکاری کرد و پس از بررسی‌های متعدد مقرر شد تا سه پروژه میدان امام حسن (ع)، میدان ورزش و میدان شریعتی توسط این قرارگاه در مدت یک سال اجرا شود.

بعد از گذر بازه زمانی مشخص، پروژه میدان امام حسن (ع) افتتاح شد، اما با عمل نکردن شهرداری و شورای شهر به تعهدات مالی با پیمانکار از جمله قول تهاتر بدهی‌ها ، علی رغم مصوبات شهردار قبل دو پروژه میدان شریعتی و میدان ورزش باقی ماندند؛ و حالابعد از گذشت تقریباً چهارسال این دو پروژه که نیمه کاره مانده اند رسما متوقف شدند تا مشکلات این پروژه تعیین تکلیف شود.

طبق اعلام پیمانکار بدهی های خودرا پرداخت نکرده و در حالیکه هزینه نیروی انسانی، تجهیزات و مصالح مورد استفاده در هر ماه ۲ میلیارد تومان است ، شهرداری اراک در سال جاری تنها یک میلیارد تومان به قرارگاه خاتم‌الانبیا پرداخت کرده است.

به گفته مقیسه مدیر پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اراک مسیر اصلی میدان شریعتی ۴میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و میدان ورزش هم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا بهره‌برداری خرج دارند.

هم اکنون شهرداری با سرپرست اداره می‌شود و شورای شهر اراک برای شهرداری در مدت ۳ ماه ۳ گزینه معرفی کرده اند و گزینه سوم هنوز به تایید وزارت کشور نرسیده است.

انتهای پیام / ج

ساخت ۲ تقاطع غیر همسطح شهر اراک رسما متوقف شد

برچسب‌ها:

نظر شما