شناسهٔ خبر: 31346470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تجمع بزرگان عشایر در قامشلی برای حمایت از دولت دمشق

جمعی از بزرگان عشایر در استان حسکه سوریه امروز (شنبه) در حمایت از دولت مرکزی این کشور و محکومیت حضور نیرو‌های آمریکایی، تجمع کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، تعدادی از بزرگان قبائل استان «حسکه» در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه امروز (شنبه) در تجمعی بر حمایت از دولت مرکزی سوریه و مقابله با «اشغالگری غیر قانونی آمریکا» تأکید کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این تجمع که از سوی قبیله «الشرابیین» تدارک دیده شده بود، بر تمامیت ارضی سوریه و ایستادگی در کنار ارتش علیه تروریسم و پاکسازی تمامی خاک سوریه، تأکید شد.

مشارکت کنندگان همچنین تهدیدات ترکیه مبنی بر عملیات نظامی در خاک سوریه را محکوم و اعلام کردند: سوریه همواره مقابل دشمنان خواهد ایستاد و مقاومتش در برابر متجاوزان بین‌المللی و سازمان‌های حامی تروریسم، موجب نا امیدی و شکست برنامه‌هایشان شده است.

در بیانیه پایانی این تجمع همچنین آمده است: تهدیداتی که اردوغان اخوانی برای حمله به اراضی سوریه و ایجاد منطقه امن می‌کند، دلیلی بر شکست توطئه‌هایش در سوریه است.

محکومیت حضور نیرو‌های آمریکایی نیز یکی از مفاد بیانیه این تجمع بود و رؤسای قبائل استان حسکه حضور این نیرو‌ها را غیر قانونی خوانده و هرگونه تلاش برای تجزیه سوریه را محکوم کردند.

رؤسای قبائل حسکه همچنین خواستار اتحاد میان تمامی قبائل سوریه در راستای منافع این کشور شدند.



استان حسکه هم اکنون تحت نفوذ نیرو‌های کرد تحت عنوان یگان‌های مدافع خلق (YPG) است، نیرو‌هایی که تحت حمایت ائتلاف آمریکایی هستند و از دو ماه پیش که دونالد ترامپ خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه شده، تلاش بسیاری برای بقای این نیرو‌ها کرده‌اند.

یک مقام دولتی آمریکا امروز در گفتگو با خبرگزاری رویترز با بیان اینکه هدف منطقه امن در شمال سوریه، ممانعت از نفوذ ایران است، از باقی ماندن ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه خبر داد.

نظر شما