شناسهٔ خبر: 31346263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام صادق بهبهان:

عدم همکاری نهاد‌های انقلابی با حوزه مانع تحقق منشور روحانیت است

حجت الاسلام طواف، عدم برنامه ریزی اصولی و منسجم و عدم همکاری نهاد‌های انقلابی با حوزه‌ها را مانع تحقق منشور روحانیت دانست.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام علی طواف، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خ برگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تا حدودی فرمایشات امام در منشور روحانیت از سوی حوزه‌ها اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: برخی پیشرفت‌ها و سازمان دهی‌هایی که در منشور روحانیت خواسته شده انجام شد، اما تا رسیدن به کمال واقعی و سطح سیر امام راحل در منشور فاصله بسیاری وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهبهان عنوان داشت: همه خواسته‌های امام در منشور روحانیت محقق نشد، اما اقدامات بسیار خوبی از جمله تأسیس شبکه‌های ولایت و اهواز برای پاسخگویی به وهابیت که زیر نظر روحانیت به فعالیت می‌پردازند، صورت گرفته است.

این مقام مسؤول بیان داشت: راه اندازی سایت‌های پاسخگویی به شبهات از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای جوانان و تغییر متون درسی حوزه‌ها که از سوی آیت الله اعرافی پیگیری می‌شود از دیگر کار‌های در خور توجهی است که در راستای تحقق بخشی به فرمایشات امام راحل در منشور روحانیت صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام طواف با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات سازمان روحانیت برطرف شود، تصریح کرد: قطعا با برطرف شدن چنین مشکلاتی شاهد حضور فعال روحانیت در عرصه جامعه برای حل معضلات و بحران‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی عدم برنامه ریزی اصولی و منسجم، عدم همکاری نهاد‌های انقلابی با حوزه‌ها و گاهی بی انگیزگی و یا کم اطلاعی طلاب را سبب عدم تحقق کامل منشور روحانیت تا زمان کنونی برشمرد و گفت: خلل در وحدت حوزه‌های علمیه سبب دفع حرکت‌های اثرگذار خواهد شد، اما همصدایی و وحدت روحانیت در همه مسائل سبب ورود قدرتمندشان می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امامزاده فضل بهبهان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منشور روحانیت، شورای عالی حوزه‌های شهرستان را تشکیل دادیم و با برگزاری جلسات ماهیانه، برنامه ریزی کلان حوزه‌های شهرستان پیگیر می‌شود تا هیچگونه اختلافی در مسیر فعالیت‌ها پیش نیاید./۹۴۵۶/ت310/ب1

نظر شما