شناسهٔ خبر: 31346043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

جمعیت هلال احمر با اهدای خون به پیشواز بهار می رود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه هلال احمر در پایان و آغاز هر سال روزهای پرکارتری دارد، گفت: امسال در کنار طرح های نوروزی با هدف یاری رسانی بیشتر به بیماران، اعضا و داوطلبین جمعیت هلال احمر اهدای خون را در برنامه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد باقر محمدی روز شنبه و درحاشیه اهدای خون خود در مرکز انتقال خون سنندج، گفت: بر اساس اخبار سازمان انتقال خون ایران با افزایش دغدغه های مردم برای استقبال از نوروز آمار اهدای خون در روزهای پایانی سال کاهش می یابد.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی و مخاطرات احتمالی آن، افزود :پایان اسفند ماه همزمان با آغاز سفرهای نوروزی است که در استان کردستان بیشتر با خودرو و از جاده های کوهستانی صورت می‌گیرد و حجم تصادفات نیاز به خون را افزایش می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه اهدای خون برای نجات جان بیماران و مصدومین موجب توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی، صلح و ایثار در جامعه می شود ، یادآور شد: اهدای خون همواره در راس فعالیت های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر قرار داشته است و این همدلی تا آخرین روزهای سال و ایام تعطیلات نوروزی و تامین ذخایر خون ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به وجه اشتراک رسالت جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون اشاره و خاطر نشان ساخت: فعالیت در این دو نهاد شبانه روزی است و تامین آسایش خاطر پایدار از وظایف این دو مجموعه است.

او بر اهمیت فرهنگ سازی اهدای خون از سوی رسانه های جمعی در جامعه تاکید کرد و از ادارات روابط عمومی هلال احمر و سازمان انتقال خون خواست در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

گفتنی است در این آیین مدیر هلال احمر مریوان و مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان نیز هریک با اهدای یک واحد خون کامل به جمع اهداکنندگان نوروزی خون پیوستند.

نظر شما