شناسهٔ خبر: 31345967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

بازخوانی منشور روحانیت سبب تقویت جایگاه حوزه و روحانیت می شود

آیت الله سلیمانی گفت: امروز حوزه و روحانیت تنها رسالت داخلی ندارد بلکه باید معنویت و ارزش‌های دینی را در سراسر جهان گسترش دهد.

صاحب‌خبر -
آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با صدور آن منشور مهم جایگاه روحانیت را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کردند، گفت: منشور روحانیت تبیین صحیح رسالت‌ها و مسؤولیت‌های حوزه‌های علمیه و روحانیت در آن مقطع حساس از دوران انقلاب بود.
 
وی با بیان این که امام خمینی (ره) در آن منشور مهم به خوبی نقش و جایگاه روحانیت را تبیین کردند، افزود: روحانیت در طول یکصد سال اخیر همواره نقش محوری و تعیین کننده در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف داشته است.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به این که امام خمینی (ره) در دهه نخست انقلاب آن پیام تاریخی را در خصوص جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه صادر کردند، خاطرنشان کرد: در آن مقطع حساس از عمر انقلاب، صدور این پیام مهم موجب تحرک بیشتری در میان روحانیت و حوزه‌های علمیه شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حال که سال‌ها از زمان صدور آن پیام تاریخی می‌گذرد بازخوانی و مرور کامل رهنمود‌های راهبردی امام راحل در خصوص جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی انقلاب بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف انقلاب و نفوذ در حوزه و روحانیت به کار گرفتند بازخوانی مطالبات امام راحل از حوزه‌های علمیه و روحانیت به شکست توطئه دشمنان خواهد انجامید.
 
آیت الله سلیمانی با تأکید براین که بازخوانی نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه به تأمین نیاز‌های روز جامعه و پاسخگویی به آن از سوی روحانیت کمک شایانی خواهد کرد، بیان داشت: حوزه‌های علمیه با توجه به ظرفیت بالای فقهی که دارند می‌توانند پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های روز جامعه باشند.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره در خدمت به دین، اسلام و انقلاب پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: آن پیام تاریخی امام خمینی (ره) موجب تحرک چشمگیری در میان حوزه و روحانیت در خدمت به دین و انقلاب شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی (ره) در آن پیام تاریخی از دنیازدگی به عنوان یکی از مهم‌ترین آفت‌های پیش روی روحانیت یاد کرد و گفت: زهد، تقوا و ساده زیستی همواره جزء شاخصه‌های مهم روحانیت شیعه بوده که امروز نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
آیت الله سلیمانی با بیان این که امروز حوزه و روحانیت تنها رسالت داخلی ندارد بلکه باید معنویت و ارزش‌های دینی را در سراسر جهان گسترش دهد، تصریح کرد: منشور روحانیت امام خمینی (ره) مسیر صحیح حرکت حوزه و روحانیت را کاملاً مشخص کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/ت310/ب1

نظر شما