شناسهٔ خبر: 31344681 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مبارزه با تندروی؛ محور کنفرانس سازمان همکاری اسلامی

گروه بین‌الملل - «تقویت صلح و امنیت»، «مقابله با تندروی» و «مبارزه با سوءاستفاده از دین و گفتمان تنفر» از محورهای چهل و ششمین کنفرانس وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر «ابوظبی»، پایتخت امارات است.

صاحب‌خبر -

«مبارزه با تندروی»؛ محور کنفرانس سازمان همکاری در ابوظبی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العین؛ چهل و ششمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی با شعار «50 سال همکاری اسلامی: نقشه راه برای شکوفایی و توسعه» در ابوظبی برگزار می‌شود.

وزیران امورخارجه کشورهای اسلامی در این کنفرانس که دو روز به طول خواهد انجامید، جنبه‌های مختلف همکاری اقتصادی که موجب ارتقا به سوی افق‌های جدید در این زمینه می‌شود را بررسی می‌کنند.

بررسی چالش‌های جوامع اسلامی و مشکلات پیش‌روی اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیرعضو سازمان همکاری اسلامی به‌ویژه مسلمانان میانمار از دیگر موضوعاتی است که در این کنفرانس به آن‌ها پرداخته می‌شود.

این کنفرانس که با حضور یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی همزمان با سالروز پنجاهمین ساگرد تاسیس این سازمان و با مشارکت 56 کشور عضو، 5 کشور ناظر و هند برگزار می‌شود، توسط عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیرامورخارجه امارات افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما