شناسهٔ خبر: 31343769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کاهش صدور ویزا برای کارگران خارجی در دولت ترامپ

این آمار که از سوی اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا (USCIS) منتشر شده اطلاعات مهاجرتی از سال مالی 2015 میلادی تاکنون، یعنی دو سال آخر ریاست جمهوری «باراک اوباما» و دو سال نخست ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را دربرمی گیرد.

صاحب‌خبر -

تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: با استناد به آماری که روز جمعه از سوی دولت فدرال منتشر شد، صدور ویزا برای کارگران ماهر خارجی در آمریکا از سال 2015 تاکنون، به کمترین میزان خود رسانده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای رویترز، مقام های آمریکایی می گویند اصلاحاتی انجام داده اند که کارگران آمریکایی را در اولویت قرار داده، تخلف های مهاجرتی را کاهش و فرآیند مهاجرت را کارآمد کرده است. اما به گفته وکلای متقاضیان ویزای کار، نهادهای مربوطه در آمریکا تقاضانامه های قانونی را رد کرده و درخواست ها را با کاغذ بازی های اداری روبه رو کرده اند.

رویترز ادامه داد: این آمار که از سوی اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا (USCIS) منتشر شده اطلاعات مهاجرتی از سال مالی 2015 میلادی تاکنون، یعنی دو سال آخر ریاست جمهوری «باراک اوباما» و دو سال نخست ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را دربرمی گیرد.

به نوشته این تارنما، اعمال محدودیت بر مهاجرت یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ جمهوریخواه بود. وی در اوایل دوره ریاست جمهوری خود با صدور یک فرمان اجرایی به وزارت امنیت داخلی که نظارت بر اداره مهاجرت و خدمات شهروندی این کشور را برعهده دارد، دستور داد تا سیاست های سختگیرانه تری در مورد صدور ویزاهای H-B1 (ویزای کار در آمریکا) اتخاذ کند. این ویزاها معمولا به آن دسته از کارگران خارجی متقاضی کار در آمریکا تعلق می گیرد که در رشته فناوری، خدمات درمانی یا آموزش، مدرک کارشناسی یا بالاتر دارند.

در سال مالی 2018 که در 30 سپتامبر (9 دی) به پایان رسید، دولت واشنگتن با بیش از 61 هزار درخواست ویزای کاری در همان مراحل اولیه مخالفت کرد؛ دو برابر مجموع درخواست هایی که سال پیش از آن رد شد.

پیش بینی می شود که در سال میلادی جاری میزان مخالفت نهادهای مهاجرتی آمریکا با درخواست ها برای اخذ ویزای کار از این هم بیشتر شود. در چهار ماه اول سال مالی 2019، آمریکا نزدیک به 25 هزار درخواست ویزای کاری را از سوی کارگران ماهر خارجی در همان مراحل اولیه رد کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که یکی از سیاست های اصلی دولت های آمریکا در راستای تامین منافع ملی آن کشور، همواره سیاست مهاجر پذیری بوده، دونالد ترامپ میلیاردر نیویورکی که نامزدی خود را بر حزب جمهوریخواه تحمیل کرد، شعار اصلی خود را احیای آمریکا بزرگ با تاکید بر بیگانه ستیزی قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما