شناسهٔ خبر: 31343756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جزئیات رسیدگی به پرونده تحصیلی فریدون

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به روند رسیدگی پرونده تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون اظهار داشت: کمیته‌ای در راستای رسیدگی به پرونده تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون  تشکیل شده و قرار بود گزارش دهد اما  متاسفانه کمیته گزارش نهایی نداده است.

وی افزود: به تازگی رئیس کمیسیون هم دستور دادیم که هرچه سریع‌تر گزارش ارائه شود، علت تعلل در ارائه گزارش را نمی‌دانیم، مثبت یا منفی هرچه هست را بگویند چه اشکالی دارد؟

عضو کمیسیون آموزشی مجلس تصریح کرد: نمی‌دانم چرا معطل می‌کنند؟ برای یک دانشجو معمولی خیلی سریع اعلام نظر می‌شود نباید برای شخصیت‌ها استانداردهای متفاوت در نظر گرفته شود.

سلیمی با اشاره به روند رسیدگی به اتهامات برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: بالاخره قوه قضاییه باید در این موضوع ورود پیدا کند، قوه قضاییه کار خوبی مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های دانه درشت‌ مثل مهدی هاشمی، رحیمی معاون اول دولت قبلی، مشایخی و غیره انجام داد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که قوه قضاییه می‌گذارد زمانی که مسئولیت ندارند به سراغ آنها می‌رود.

وی ادامه داد: ای کاش قوه قضاییه در همان زمان که رحیمی مسئولیت داشت به سراغ آن می‌رفت، اینجاست که مردم لذت عدالت را می‌چشند، درست است که شنیدیم قوه قضاییه پیگیری می‌کند اما نگذارند دو سال دیگر به سراغ آنها بروند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر قرار است قوه قضاییه محاکمه کند زودتر و اگر می‌خواهد تبرعه کند اعلام کند، چه فرقی می‌کند؟ چرا در مورد درمنی سریع گرفتند و سلطان سکه، قیر، لاستیک، شکر سایر سلطان را گرفتند.

سلیمی اضافه کرد: از قوه قضاییه توقع داریم زودتر به این پرونده‌ها رسیدگی کند، زیرا انصافا با برخی از دانه درشت‌ها خوب برخورد کرده است،   می‌گویند پرونده در حال رسیدگی است! تا کی در حال رسیدگی است؟

وی با اشاره به حقوق نجومی برخی از مدیران افزود: امروز مدیران در حال دور زدن قانون هستند، برخی از این مدیران عضو هیئت مدیره  غیر موظف چند شرکت هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  آنها جور دیگری قانون را دور می‌زند، مثل قصه بازنشستگان که هم اکنون تعداد زیادی از بازنشستگان سر کار هستند، چرا جا را برای جوان‌ها خالی نمی‌کنند.

سلیمی اضافه کرد: آنها هم  به نحو دیگری قانون را دور می‌زنند، یعنی متاسفانه دریافتی آنها سامان پیدا نکرده ، یعنی در جایی هیئت مدیره غیر موظف می‌شوند و پاداش‌های آنچنانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به بودجه آموزشی گفت: دولت بودجه پژوهشی را به شدت کم کرده این مهم آسیب زننده است، باید گفت  آقای رئیس جمهور اگر کشور مقتدار باشد پژوهش و آموزش را جدی بگیر.

منبع:تسنیم

نظر شما