شناسهٔ خبر: 31343742 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

باورنکردنی؛ فروپاشی خط دفاعی قهرمان برانکو

هر چهار بازیکنی که طی فصول اخیر نقشی ثابت در ترکیب دفاعی پرسپولیس داشتند با مصدومیت از جریان لیست این تیم خارج شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و حسین ماهینی چهار مدافعی بودند که طی دو فصل اخیر جایگاه ثابت و تاثیرگذاری در ترکیب این تیم داشتند که اکنون به دلیل مصدومیت از لیست بازی با نفت مسجد سلیمان خارج شده‌اند تا برانکو یکی از سخت‌ترین چالش‌های خود را برابر شاگردان علیرضا مرزبان پیش رو داشته باشد.

 

پرسپولیسی ها لیگ هجدهم را نیز با این ترکیب آغاز کردند اما در بازی دربی مقابل استقلال، حسین ماهینی از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد تا جای خود را به نعمتی، ربیع خواه و دیگر بازیکنان بدهد. سپس در دیدار فینال لیگ قهرمانان برابر کاشیما انتلرز، محمد انصاری رباط پاره کرد تا پرسپولیس بدون دو دفاع کناری اصلی اش در مسابقات حاضر شود. اما این پایان مصدومیت های بازیکنان و بدبیاری های برانکو نبود.

 

در یک هفته اخیر دو مدافع میانی تیم پرسپولیس که در سه فصل اخیر نقش پررنگی در آمار فوق العاده دفاعی این تیم داشتند، با آسیب دیدگی مواجه شدند و بازی با نفت مسجد سلیمان را از دست دادند. سیدجلال حسینی در بازی با پدیده مصدوم شد و شجاع خلیل زاده نیز در تمرین آخر پرسپولیس پیش از سفر به مسجد سلیمان آسیب دید.

 

خط دفاعی پرسپولیس,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,لیگ برتر و جام حذفی

در لیگ های شانزدهم و هفدهم پرسپولیس که یکی از خط دفاعی های ضعیف لیگ پانزدهم را در اختیار داشت، با حضور این ۴ مدافع و علیرضا بیرانوند توانست عنوان بهترین خط دفاعی را از آن خود کند اما حالا از ۵ عنصر دفاعی، تنها علیرضا بیرانوند در ترکیب خواهد بود.

 

در لیگ شانزدهم سرخ ها تنها ۱۴ گل خوردند و در لیگ هفدهم نیز تنها ۱۵ بار دروازه خود را باز شده دیدند و اکنون نیز با ۸ گل خورده لیگ را ادامه می‌دهند. این در حالی است که سرخ ها در لیگ پانزدهم ۳۴ گل دریافت کردند و همین آمار تفاوت عناصر خط دفاعی پرسپولیس در مقاطع مختلف را نشان می‌دهد.

 

آن ها پس از مصدومیت انصاری و ماهینی موفق شدند رکورد خوبشان را ادامه دهند و حالا باید دید آیا می‌توانند بدون شجاع و سیدجلال هم کلین شیت های خود را تکرار کنند یا خیر؟

 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ به خوبی می‌دانند برد در بازی با نفت مسجد سلیمان اهمیت بسیار زیادی دارد و به روند موفقیت آمیز این تیم تداوم خواهد بخشید.

 

 

نظر شما