شناسهٔ خبر: 31343662 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازشدن باب الرحمه مسجدالاقصی؛ صهیونیست‌ها در برابر اراده فلسطینی‌‌ها تسلیم شدند

R7891/P/S8,90/CT10

منابع فلسطینی از باز شدن باب الرحمه مسجدالاقصی در پی تسلیم شدن ارتش رژیم صهیونیستی در برابر اصرار مردم فلسطین در بیت المقدس اشغالی بر ادامه باز بودن آن خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری شهاب از بازشدن باب الرحمه مسجدالاقصی در پی تسلیم شدن ارتش رژیم صهیونیستی در برابر اصرار مردم فلسطین در بیت المقدس اشغالی بر ادامه باز بودن این در و ادای نماز در مصلی باب الرحمه خبر داد.

فلسطینی‌های ساکن قدس اشغالی با اصرار خود توانستند باب الرحمه را در روز جمعه باز کند که یکی از درهای مسجدالاقصی است، آنها برای اولین بار پس از 16 سال توانستند در مصلی باب الرحمه نماز برپا دارند، نظامیان صهیونیست این باب را در سال 2003 و در چارچوب تلاش‌های خود برای سیطره بر آن اشغال کرده و بسته بودند.

منابع فلسطینی در قدس اشغالی تاکید کرده بودند هر کس باب الرحمه را به هر بهانه‌ای که باشد، ببندند، در حقیقت به اشغالگران اسرائیلی خدمت می‌کند، ملت فلسطین قادر به شکستن قفل‌ها و باز کردن مصلی باب الرحمه خواهد بود.

طی روزهای اخیر جوانان فلسطینی ساکن قدس اشغالی برای مقابله با اقدامات تجاوزکارانه روزافزون اشغالگران و تلاش آنها برای سیطره بر باب الرحمه جنبش بزرگی را به راه انداختند که ثمره آن باز شدن باب الرحمه برای اولین بار پس از شانزده سال است.

جنبش اسلامی در قدس اشغالی خواستار خیزش عمومی به سمت مسجدالاقصی در روز جمعه برای درهم شکستن اقدامات اشغالگران قدس در باب الرحمه و برپایی نماز در این مکان مقدس و صحن‌های آن شده بود.

این جنبش در بیانیه‌ای بر ضرورت ادامه اعتصام و اعتکاف در باب الرحمه تا باز شدن کامل آن به روی نمازگزاران تاکید کرد و از دولت اردن خواست به وظیفه و مسئولیت تاریخی خود در قبال مقدسات اسلامی و مسیحی قدس و در راس آن مسجدالاقصی عمل کند.

این جنبش از امت اسلام هم خواسته است به وظیفه خود در کمک به مردم قدس و نگهبانان مسجدالاقصی از راه هر راهی کمک کنند.

خبر دیگر اینکه موسی دودین عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و مسئول پرونده اسیران فلسطینی امروز شنبه گفت جنبش اسیران، قوی‌ترین حلقه در رویارویی با اشغالگران و راس مبارزه با آنهاست.

دودین در سخنانی خطاب به اسیران دربند اشغالگران قدس، هدف اشغالگران از تشدید اقدامات سرکوبگرانه علیه اسیران را بهره‌برداری از آن در انتخابات پارلمانی دانست و گفت ما به همراه تمام طیف‌های ملت فلسطین برای مقابله با هجمه شدید علیه اسیران و جلب بیشترین حمایت‌ها از اسیرا نتلاش خواهیم کرد.

وی به این نکته اشاره کرد که رهبران جنبش اسلامی تحولات داخل زندان را با اهتمام فراوان دنبال می‌کنند و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم تماس‌هایی را با طرف‌های ذیربط برقرار کرده تا از طریق آن بر اشغالگران برای توقف جنایات سازمان یافته علیه اسیران فشار وارد شود.

پیشتر اسیران فلسطینی در زندان صحرایی نقب گفته بودند هجمه‌ای که اسیران در معرض آن قرار دارند، بی سابقه است و نظامیان اسرائیلی آنها را محاصره کرده‌اند و تعداد آنها به حدی زیاد است که گویی قرار است به جنگ یک ارتش بروند نه جنگ با اسیران بی‌دفاعی که در زندان و در بند زندانبانان اسیر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما