شناسهٔ خبر: 31343439 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

ثبت اختراع محققان دانشگاه سمنان برای تولید هیدروژن

کاتالیزور دوفلزی نیکل کبالت اصلاح شده برپایه کربن مزومتخلخل به عنوان نانوکاتالیست فعال در فرایند ریفرمینگ بخار اتانول برای تولید هیدروژن» به همت محققان دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازدانشگاه سمنان، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: این کاتالیزور به همت دکتر مردعلی یوسف پور عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مواد و صنایع دانشگاه سمنان، وحید شاهدقره شیران دانشجوی این رشته و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به ثبت رسید.
دکتر یوسف پور عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه در این اختراع روش تولید نانوکاتالیست یک روش موثر، ارزان، کارآمد و تکرارپذیر است افزود: نانوکاتالیست تولید شده دارای سطح ویژه و حجم حفرات بسیار زیاد است که علاوه بر تولید هیدروژن با بازده بالا می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر تولید این مواد به عنوان نانوکاتالیست فعال برای تولید هیدروژن، در بخش‌های دیگر صنعت از جمله تصفیه آب به عنوان فیلتر، پساب‌های صنعتی، حسگرها، کاربردهای زیستی، باتری ها و دیگر دستگاه‌های ذخیره‌کننده انرژی نیز می‌توان از این مواد بهره برد.
به گفته دکتر یوسف پور، با توجه به صرفه اقتصادی بسیار بالای این پژوهش و نیاز بسیاری از صنایع به این ماده، ظرفیت تولید انبوه را نیز داراست.
س.س ۵۱/ ل.م ۵۴
 

نظر شما