شناسهٔ خبر: 31343320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| منصوریان و رویارویی دوباره با استقلال؛ انتقام یا اثبات توانایی؟

R41346/P/S6,51/CT4

نتیجه دیدار ذوب‌آهن و استقلال، برای سرمربی سبزپوشان از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و منصوریان مقابل تیم سابقش به دنبال اثبات توانایی‌هایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن فردا در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر باید به مصاف استقلال تهران برود.

دیداری که نتیجه آن علاوه ذوب‌آهن و استقلال، برای سایر تیم‌های حاضر در صدر جدول از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند معادلات قهرمانی را پیچیده‌تر کند. از طرف دیگر ذوبی‌ها برای فرار از وضعیت اسفبار خود در پایین جدول چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند و استقلالی‌ها نیز در صورت کسب 3 امتیاز، گام بلندی در راه رسیدن به صدر جدول برمی‌دارند. با این وجود شاید نتیجه این بازی برای هیچ کس به اندازه منصوریان حائز اهمیت نباشد. سرمربی فعلی سبزپوشان علاوه بر موفقیت تیمش انگیزه‌های شخصی فراوانی مقابل استقلال داشته و این بازی برای او هم محلی برای اثبات توانایی‌هایش محسوب می‌شود و هم فرصتی است برای گرفتن انتقام از آبی‌پوشان تهران.

منصوریان خاطرات خوبی از استقلال ندارد. وی که در لیگ شانزدهم با حمایت شدید سکوهای آبی جانشین مظلومی در استقلال شده بود، در لیگ هفدهم با فشار همان سکوها مجبور به استعفا شد تا یاد بگیرد اعتمادی به سکوهای آزادی نیست. منصوریان در لیگ پانزدهم جزو مربیان موفق محسوب می‌شد و همراه با نفت تهران نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بود. همین موفقیت و دور کردن پرسپولیس از قهرمانی باعث شد تا بازیکن سابق استقلال نزد هواداران این تیم به شدت محبوب شده و آنها خواستار حضور او بر روی نیمکت مربیگری تیم‌شان باشند. اتفاقی که در ابتدای لیگ شانزدهم افتاد و هواداران استقلال با پلاکاردهای بسیاری از حضور منصوریان به شدت حمایت کردند. منصوریان با هیاهوی زیادی کارش را در استقلال آغاز کرده و بازیکنان با کیفیتی را نیز جذب نمود، اما نتوانست شروع موفقی با این تیم داشته باشد و با آغاز رقابت‌های لیگ شانزدهم نتایج ضعیفی را همراه با آبی‌پوشان کسب کرد. نتایج ضعیف استقلال در کنار صدرنشینی مطلق پرسپولیس در آن فصل، عصبانیت شدید هواداران این تیم را در پی داشته و موجب شد تا خیلی زود زمزمه‌های اعتراض علیه منصوریان روی سکوهای آزادی شکل بگیرد. محروم شدن استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی آن فصل نیز شرایط را برای وی سخت‌تر از قبل نمود اما به ناگهان ورق به نفع منصوریان برگشت و باز هم محبوبیتش را به دست آورد.

محرومیتی که همگان فکر می‌کردند شرایط استقلال را بدتر از قبل خواهد کرد، برای سرمربی این تیم بانی خیر شده و منصوریان همراه با جوانان تیمش در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و نتایج درخشانی را کسب کرد. بازی‌های درخشان، پیروزی در دربی تهران و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017  یک بار دیگر محبوبیت گم شده منصوریان را به وی برگرداند اما بدشانسی‌های او تمامی نداشت. اوج بدشانسی‌های این مربی جوان شکست تلخ و سنگین مقابل العین در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان بود، شب تلخی که هیچ‌ کدام از هواداران استقلال آن را فراموش نمی‌کنند. استقلال که در تهران مقابل العین با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیده بود، یک شب کابوس‌وار را در امارات پشت سر گذاشته و در بازی برگشت با نتیجه 6 بر یک شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا منصوریان تبدیل به منفورترین شخص در نزد هواداران این تیم شود. اما این شکست نیز برای پیچیدن کار منصوریان کافی نبود و مدیران وقت استقلال تصمیم گرفتند لیگ هفدهم را نیز با او ادامه دهند. 

استقلال در لیگ هفدهم نیز بازیکنان بسیاری را به خدمت گرفت اما بخت آنها با منصوریان همچنان باز نشده و آبی‌پوشان تهران بدترین شروع فصل‌شان در ادوار مختلف را تجربه کردند. نتایج ضعیف و گل نزدن‌های استقلالی‌ها باعث شد تا منصوریان جوان خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کرد با تیم محبوبش به پایان راه برسد و در هفته هفتم لیگ هفدهم پس از تساوی مقابل ذوب‌آهن، از سمت خود کناره‌گیری کرد و ویفرد شفر جانشین وی شد. حال مرد دوچهره آبی‌ها پس از یک‌ سال بار دیگر به آزادی باز می‌گردد و پس از گذشت  بیش از 3 فصل یک‌ بار دیگر مقابل استقلال قرار خواهد گرفت. منصوریان بدون شک فردا انگیزه‌های بسیاری خواهد داشت، از اثبات توانایی‌هایش به هوادارانی که روزی او را ناجی نامیده و روز دیگر برایش شعار «حیا کن، رها کن» سر دادند تا گرفتن انتقام از بازیکنانی که به اعتقاد بسیاری علیه او باند تشکیل داده بودند. رویارویی استقلال و منصوریان بدون شک اتفاقات زیادی در پی خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید پیروز این جدال چه کسی خواهد بود؛ منصوریان یا هواداران استقلال؟

انتهای پیام/ش

نظر شما