شناسهٔ خبر: 31343284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اقتصاد آمریکا ۲۰۱۸ را با رشد ضعیف به پایان رساند

فدرال رزرو در گزارش سیاست مالی نیم سالانه خود اعلام کرد اقتصاد آمریکا رشدی پیوسته در نیمه دوم ۲۰۱۸ داشت ولی نرخ رشد برای کل سال زیر ۳ درصد بود.

صاحب‌خبر -

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، فدرال رزرو در گزارش سیاست مالی نیم سالانه خود اعلام کرد اقتصاد آمریکا رشدی پیوسته در نیمه دوم 2018 داشت ولی نرخ رشد برای کل سال زیر 3 درصد بود، بنابراین هزینه های مشتری و کسب و کارها رو به ضعف گذاشت . 
بانک مرکزی آمریکا در سندی که مثبت ترین دورنمای آن را برای یک اقتصاد رو به رشد با وجود یک سری ریسک های داخلی و جهانی نشان می داد، دلایل توقف افزایش بیشتر نرخ بهره را در ماه گذشته اعلام کرد . 
فدرال رزرو با اشاره به شرایط بی ثبات جهانی و اقتصادی، عواملی مانند کاهش تمایل سرمایه گذاران برای ریسک و کندی رشد اقتصادی چین را برشمرد . 
این شرایط به 2019 هم سرایت کرده است. تعطیلی 35 روزه دولت آمریکا، رشد تولید ناخالص داخلی را در سه ماهه اول سال جاری پایین نگه داشته است . 
فدرال رزرو اعلام کرد خرجکرد مشتریان در نیمه دوم 2018 افزایش یافت ولی تا پایان سال ضعیف تر شد . 
سرمایه گذاری تجاری هم افزایش یافت ولی رشد تا حدی کند شد . 
به گزارش فدرال رزرو، اطمینان مشتریان و کسب و کارها در حد مطلوب بود ولی برخی معیارها از پاییز، ضعیف و بی ثبات شدند. شرایط مالی داخلی کسب و کارها و خانوارها حمایت چندانی از رشد اقتصادی نکردند .
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه و چهارشنبه در برابر قانون گذاران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا می ایستد تا جزئیات این گزارش را بیان کند. این هفته، هفته ای مهم برای اطلاعات اقتصادی و دیدگاه  بانک مرکزی در مورد اقتصاد است . 
این گزارش شامل برخی نقاط قوت اقتصادی هم میشود، مثل بهبود بازار کار و رشد پیوسته در آمد ها که به خاطر کاهش مالیات دولت ترامپ به وجود آمد و مصرف خانواده ها را بالا برد . 
تورم در سال گذشته نزدیک به هدف 2% فدرال رزرو باقی ماند . 
ولی فدرال رزرو عوامل مخالف را هم برشمرد، مثلاً عواملی که به بحث بر سر سیاست تجارت جهانی مربوط می شد. در کل، بنظر میرسد علی رغم تلاش دولت برای بهبود موقعیت تجاری آمریکا، صادرات خالص کمی از رشد تولید ناخالص داخلی را در 2018 پایین آورده است . 
در یک نشست در مورد سیاست در اواخر ماه گذشته، مقامات فدرال رزرو فشار سه ماهه خود را برای بالا بردن نرخ بهره متوقف کردند چون متوجه شدند که تورم و رشد جهانی تضعیف شده و دورنمای آمریکا نسبت به چند هفته قبل نا مطمئن تر است . 
از آن زمان، اطلاعات اقتصادی ترکیبی بوده از خرده فروشی و تولید کارخانه ای ضعیف تر به همراه رشد خوب شغلی . 
ولی در این بین، برخی مسائل باقی می مانند. مهمتر از همه اینکه گزارش تولید ناخالص داخلی برای آخرین سه ماهه 2018 به خاطر تعطیلی دولت به تعویق افتاده است . 
این گزارش روز پنجشنبه اعلام می شود و به دنبال آن هم گزارش شغلی برای ماه فوریه می آید . 

شتاب اقتصاد آمریکا کُند شد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما