شناسهٔ خبر: 31342677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2 هزار برنامه در ایام گرامیداشت هفته زن در کرمان برگزار می شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از برگزاری 2 هزار برنامه در ایام بزرگداشت هفته زن در مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران به روز شمار هفته گرامیداشت مقام زن اشاره کرد و افزود: نخستین روز از این هفته به نام روز زن، اندیشه و خودباوری نام گرفته است.
وی ادامه داد: زن، امنیت اجتماعی، مسئولیت پذیری و زن، نقش آفرینی و نقش های چندگانه و تعادل در مشاغل کاری و خانوادگی نیز به عنوان اسامی روز دوم و سوم هفته گرامیداشت مقام زن نامگذاری شده است.
وی تصریح کرد: زن، معنویت سیره فاطمی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، زن کارآفرینی، تاب آوری و اقتصاد ملی و زن، اصلاح الگوی مصرف، شکوفایی اقتصادی خانواده و زن، عدالت، مشارکت سیاسی اجتماعی و فرهنگی به عنوان دیگر روزهای هفته زن نامیده شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: محور برنامه های هفته زن در استان کرمان میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) است.
وی گفت: روز هفتم اسفند نیز به دلیل برگزاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان در تمام شهرستان ها آیین پیوند فاطمی و اجلاسیه شهدای زن با موضوع سبک زندگی اسلامی و فاطمی برگزار خواهد شد و در این راستا برای هزار زوج جوان جشن ازدواج در سه شنبه شب هفتم اسفند برگزار می شود.
حسینی اظهار داشت: با برگزاری این جشن ازدواج سعی داریم سبک زندگی و ازدواج آسان را رواج بدهیم.
وی به برگزاری دوره های آموزشی تحکیم بنیان خانواده اشاره و تصریح کرد: انتقال فرهنگ و آموزه های دینی به بانوان جوان نیز با استقبال فراوان انجام شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: در زمینه فعالیت های اشتغالزایی و اقتصادی نیز افتتاح خانه های مهارت از یک تا پنج مورد در شهرستان ها با رویکرد ایجاد کسب و کار انجام می شود.
وی به راه اندازی نمایشگاه توانمندسازی بانوان اشاره و تاکید کرد: یکی از معضلاتی که بانوان در زمینه اشتغال دچار آن هستند فروش محصولات تولیدی است.
حسینی بیان کرد: باید شخصیت حضرت زهرا (س) را در ابعاد مختلف به نسل جوان معرفی کرد.
وی افزود: رویکرد آموزشی برای معرفی جایگاه حضرت زهرا (س) در دوره های آموزشی فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: طرح آموزش 18 هزار دانش آموز پایه دهم با رویکرد مهارت های قبل از ازدواج نیز اجرا شده و در برخی مدارس در دست اجرا است.
وی افزود: راه اندازی بوستان فرهنگی با رویکرد خانواده به نام یکی از شهدای زن استان یا یکی از مادران شاخص شهرستان ها یا یکی از القاب حضرت زهرا (س) در دست انجام است.
حسینی ادامه داد: تفاوت این بوستانها با سایر بوستان های بانوان وجود طرح پیوند بین نسلی در این بوستان ها با کاشت 40 نهال توسط 40 مادر شهید و 40 دانشجوی نخبه دانشگاهی با نصب جمله ای از شهدا در راستای برگزاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان است.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی و معرفی آرمان های شهدا و صبر و مقاومت خانواده شهدا و ایثارگران به نسل جوان از دیگر برنامه های در دست اجرا است.
حسینی افزود: طرح ریحان نیز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به بانوان آسیب دیده اجتماعی در کل شهرستان های استان کرمان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی سرپرست نیز حدود 800 نفر شناسایی شده که طرحی سه ساله است.
وی ادامه داد: در این راستا 12 تسهیلگر مشخص شده و این طرح از اسفندماه و در هفته گرامیداشت مقام زن اجرا می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در زمینه سلامت و بهداشت نیز طرح های غربالگری و بهداشت اجرا می شود و در این زمینه بیماری های شایع زنان مورد غربالگری قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در زمینه اجرایی سند سلامت زنان مهم ترین موضوع ها با عنوان پیشگیری، اعتیاد، طلاق، افسردگی و نداشتن فعالیت بانوان در پنج محور اجرا می شود.
حسینی به اقدامات ورزشی بانوان کرمانی اشاره کرد و افزود: یک روز از هفته تجلیل مقام زن به ورزش همگانی بانوان اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: بازدید از خانواده معظم شهدا و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در هفته زن توسط مدیران دستگاه های اجرایی انجام می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به برگزاری جشن های شاد برای سالمندان اشاره و تصریح کرد: با حضور معاون وزیر دادگستری و دبیر کنوانسیون حقوق کودک برنامه هایی در این بخش برگزار می شود.
وی گفت: باید عدالت اجتماعی را در تمام عرصه ها مطالبه کنیم و عدالت اجتماعی کمک می کند استان از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسعه پیدا کند زیرا اگر به بانوان به عنوان نیمی از سرمایه های اجتماعی توجه شود جامعه به توسعه دست پیدا خواهد کرد.
3029

نظر شما