شناسهٔ خبر: 31341751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مازندران

آغاز ثبت‌ نام مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ثبت ‌نام چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری ‌جناسمی با بیان اینکه متقاضیان می توانند به نشانی www.quraniran.ir مراجعه و نسبت به ثبت ‌نام اقدام کنند افزود: براساس شیوه ‌نامه ابلاغ شده این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء، تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف احادیث، تفسیر، اذان و دعا خوانی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در بخش معارف نیز رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت فقط در مرحله استانی برگزار می‌شود گفت: در بخش نغمات دینی رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه و انشاد (خواندن) انفرادی تعریف شده که در بخش بانوان فقط رشته همسرایی و در بخش آقایان رقابت‌ها در هر سه رشته برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به مجاز بودن هر شرکت‌کننده در یک رشته ( از هر بخش) افزود: در این شیوه‌نامه بر برگزاری مسابقات مانند دوره قبل تأکید شده و مرحله کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی (شهرستان قم) و نهایی به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین در رشته حفظ قرآن بر حضور شرکت‌کنندگان در آزمون مفاهیم و معارف جزء 27 قرآن کریم تأکید و در صورت حضور نیافتن آنها در این آزمون از مسابقات حذف خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به حضور حتمی شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق در آزمون مفاهیم جزء 28 قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در رشته ترتیل نیز شرکت‌کنندگان می بایستی در آزمون کتبی نیمه اول جزء 28 حضور یافته که برای رشته دعا خوانی در مرحله شهرستانی دعای کمیل، دعای ندبه و دعاهای ایام هفته، در مرحله استانی مناجات پانزده‌گانه امام سجاد علیه السلام، مناجات شعبانیه و دعای سمات و در مرحله کشوری مجموعه ادعیه و مناجات ‌های کتاب کلیات مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی به عنوان منابع لازم معرفی شده است.
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری ‌جناسمی افزود: در جدول معافیت‌ ها نیز دارندگان سطوح عالی همه رشته‌ها، رتبه‌های دوم تا پنجم رشته‌های اذان و دعاخوانی، رشته‌های معارف، نفرات اول رشته‌های قرائت و حفظ کل مسابقات ملی دانشجویان کشور، نیروهای مسلح، حوزه‌های علمیه برادران، مدهامتان و رشته حفظ کل قرآن کریم جامعةالقرآن، دارندگان مدرک درجه یک و دو طرح ارزیابی قاریان و حافظان در سال، مسابقات و رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان، طلاب علوم دینی و دانشجویان از حضور در مراحل شهرستانی و استانی معاف و از مرحله کشوری وارد مسابقات خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 20 فروردین تا 15 اردیبهشت ماه سال 98 اعلام شده است گفت: مرحله مقدماتی رشته‌های معارف هم روز 7 اسفند امسال همزمان با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به زمان برگزاری مرحله استانی نیمه دوم خرداد تا قبل از پایان تیر سال آینده بر اساس شیوه ‌نامه مسابقات افزود: مرحله مقدماتی مرحله کشوری 15 تا 25 مرداد 98 در شهرستان قم و مرحله نهایی مرحله کشوری نیز روزهای 10 تا 20 مهرسال آینده به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، دارا بودن حداقل 18 و حداکثر 40 سال سن، سکونت در شهرستان محل ثبت نام و نیز مشغول نبودن در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش را از جمله شرایط ثبت‌ نام در این مسابقات نام برد.

نظر شما