شناسهٔ خبر: 31340206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پوچتینو: بازی با برنلی برای تاتنهام حکم فینال را دارد؛ نباید با فکر کردن به چلسی و آرسنال حواس‌مان پرت شود

میلاد وفادار

سرمربی آرژانتینی اسپرز از بازیکنانش خواسته است تا دست از خیال پردازی بردارند و جهت کسب هر سه امتیاز بازی، در زمین تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در هفته‌ای «سرنوشت ساز» در رقابت‌های لیگ برتر، مائوریسیو پوچتینو مسابقه با برنلی را برای تاتنهام یک «فینال» توصیف کرده است.

اسکای گزارش می‌دهد: با توجه به این که منچسترسیتی و چلسی روز یکشنبه در فینال لیگ کاپ رو به روی هم قرار می‌گیرند و در نتیجه در لیگ بازی نمی‌کنند و از طرفی لیورپول هم در مسابقه‌ای سخت در اولدترافورد مهمان منچستریونایتد خواهد بود، اسپرز می‌تواند امیدوار باشد که اختلاف خود با صدر را به ۲ امتیاز کاهش دهد. در واقع در صورت پیروزی تاتنهام و شکست لیورپول مقابل شیاطین سرخ، آنگاه تیم پوچتینو تعیین کننده قهرمان فصل جاری لیگ برتر خواهد بود چون آن‌ها باید در ادامه راه در آنفیلد و اتحاد بازی کنند. 

می تواند آخر هفته خیلی مهمی باشد. بازی با برنلی، این هفته برای ما شبیه به یک فینال است. این بازی می‌تواند در تقویم رقابت‌های لیگ برتر کلیدی باشد. این سه امتیاز خیلی با ارزش است. چنین حسی داریم و امیدوار بودیم تا در طول هفته بتوانیم این را به بازیکنان القا کنیم که مهم‌ترین چیز، بازی روز شنبه است. اگر بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم و خودمان را به آن‌ها (لیورپول و منچسترسیتی) نزدیک کنیم، وضعیت در بازی‌های متفاوتی مشخص خواهد شد اما چه به آن‌ها نزدیک شویم و چه فاصله کنونی حفظ شود، باید ببینیم رقابت بر سر قرار گیری در جمع چهار تیم برتر لیگ هم به کجا می‌رسد. به همین خاطر این سه امتیاز ارزش زیادی برای ما دارد. به همین خاطر نباید به چیزی جز این بازی فکر کنیم. 

سه بازی پس از مسابقه با برنلی (مقابل چلسی، آرسنال و دورتموند) به راحتی می‌توانند حواس هر تیمی را پرت کنند ولی پوچتینو هشدار داده است که اگر تمرکز تیمش معطوف آینده شود، چیزی جز حسرت باقی نخواهد ماند.

می‌دانیم که مردم از چلسی، آرسنال و دورتموند حرف می‌زنند ولی تمرکز ما روی این ایده قرار داشت که درک کنیم بازی با برنلی دشوار خواهد بود. اگر بتوانیم تمرکز خود را حفظ کنیم و مقابل برنلی پیروز شویم، آنگاه برای بازی‌های آینده دید متفاوتی خواهیم داشت اما در غیر این صورت، کار سخت می‌شود. برای رویارویی با برنلی، باید نسبت به سایر بازی‌ها انرژی و انگیزه بیشتری داشته باشم. باید باور کنیم که سه امتیاز بازی با برنلی سرنوشت ساز خواهد بود. اگر این گونه فکر نکنیم و با این تفکر که «بازی مهم، بازی با چلسی و آرسنال است» سراغ برنلی برویم، آنگاه با مشکل مواجه خواهیم شد. سپس حسرت خواهیم خورد. بازی روز شنبه، مهم‌ترین مسابقه‌ای است که در این مقطع پیش رو داریم. انگیزه دادن به بازیکنان راحت است.  

نظر شما