شناسهٔ خبر: 31339901 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رقابت مرزی ندارد؛

از پرچم ژاپن تا پیراهن گودین؛ روی زخم رقیب نمک بپاش! (عکس)

شوخی و کری خوانی با ناکامی رقیب، بسته به مرز جغرافیایی خاصی نبوده و امری مرسوم در سراسر دنیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه پرسپولیس با نمایشی خیره کننده در لیگ قهرمانان به فینال رسید و تا آستانه قهرمانی نیز پیش رفت، اما آنها در آخرین گام مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شده و نتوانستند برای اولین بار به قهرمانی در معتبرترین تورنمنت قاره کهن دست پیدا کنند.

 

بعد از شکست در فینال، پروژه استفاده از پرچم ژاپن برای کری خوانی با پرسپولیس از سوی هواداران تراکتورسازی در استادیوم آزادی و دیدار آنها برابر قرمزپوشان پایتخت کلید خورده و به دیگر استادیوم های کشور نیز انتقال یافت. هواداران تیم هایی چون استقلال و سپاهان نیز در ادامه با پرچم ژاپن وارد استادیوم ها شده تا از این طریق برای قهرمان سالهای اخیر لیگ برتر کری بخوانند.

 

 

گرچه این رفتار از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفت، اما یک بررسی ساده نشان می دهد این دست کری خوانی ها امری مرسوم و رایج حتی در معتبرترین لیگ های اروپاست است و معمولا اولتراها از چنین فرصت هایی برای شوخی با رقبای خود به راحتی نمی گذرند؛ گرچه این شوخی ها گاهی همانند تمسخر فاجعه هیسل از سوی هواداران اینتر از مرز یک کری خوانی فوتبالی نیز می گذرد.

 

شکست 0-2 یوونتوس برابر اتلتیکومادرید، آنها را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داده است و این ناکامی حالا دستمایه شوخی و کنایه های هواداران نراتزوزی در روزهای اخیر شده است.

 

 

دیگو گودین، مدافع اروگوئه ای اتلتیکومادرید در آستانه انتقال به اینتر قرار دارد و در این میان شیرین ترین اتفاق برای هواداران اینتر، گلزنی او به یوونتوس در لیگ قهرمانان پیش از ورود به باشگاه آنها و در آستانه حذف قرار دادن دشمن همیشگی است.

 

همین اتفاق باعث شد هواداران اینتر در جریان دیدار برابر راپیدوین در لیگ اروپا، با پیراهن مزین به نتیجه 0-2 و نام دیگو گودین، روی اعصاب هواداران یوونتوس پیاده روی کنند.

 

 

اما این تنها مثال از این دست رفتارهای هواداران در سراسر دنیا نیست. هواداران اورتون چند هفته قبل و در جریان دیدار با منچسترسیتی، علیرغم شکست تیم خود در استادیوم ابراز شادی کردند و دلیل آن، کاهش شانس قهرمانی رقیب همشهری یعنی لیورپول بعد از سه دهه در لیگ برتر با توجه به پیروزی منچسترسیتی بود.

 

حتی پیش از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما، هواداران تیم اوراواردز ژاپن که رقابتی دیرینه با رقیب پرسپولیس داشتند، در شبکه های اجتماعی نسبت به شکست کاشیما و قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان ابراز امیدواری کردند.

 

 

کاستاس مانولاس، مدافع یونانی رم فصل قبل با گل سرنوشت ساز خود موجبات حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان را فراهم کرد و هنگامیکه دو تیم رم و رئال مادرید در لیگ قهرمانان این فصل برابر یکدیگر صف آرایی کردند، مانولاس به شدت مورد تشویق قرار گرفت تا هواداران رئال مادرید اینگونه به بارسلونا طعنه بزنند.

 

 

در جریان دیدار دو تیم در برنابئو و هنگامیکه مانولاس برای گرم کردن وارد زمین شد، وی به شدت مورد تشویق هواداران رئال مادرید قرار گرفت و هنگامی که گوینده ورزشگاه نیز نام او را صدا زد، تشویق یکپارچه وی در ورزشگاه برنابئو طنین انداز شد.

 

لیورپول چند سال قبل تا آستانه فتح لیگ برتر نیز پیش رفت اما اشتباه عجیب استیون جرارد در برابر چلسی و لیز خوردن وی در نهایت نقش مهمی در از دست رفتن عنوان برای مرسی سایدی ها داشت و قابل تصور است که هواداران منچستریونایتد تا سالها از چنین سوژه جذابی برای تمسخر هواداران رقیب نخواهند گذشت.

 

نظر شما