شناسهٔ خبر: 31339746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

روزشمار هفته بزرگداشت مقام زن در همدان

گروه اجتماعی ــ روزشمار هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در همدان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

معرفی روزشمار هفته بزرگداشت مقام زن در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، عناوین هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر سال 1397 که از تاریخ 4 اسفند تا 10 اسفند‌ماه خواهد بود، به شرح زیر است:
روز شنبه، چهارم اسفندماه، اولین روز از هفته زن به‌عنوان روز «زن، اندیشه، خودباوری» و روز دوم نیز به‌عنوان روز «زن، امنیت اجتماعی، مسئولیت پذیری» نامگذاری شده است.
«زن، نقش‌آفرینی چندگانه، تعادل کار، زندگی و خانواده» را عنوان روز سوم، «زن، معنویت، سیره فاطمی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» عنوان روز چهارم، چهارشنبه پنجمین روز از هفته زن نیز به نام «زن، کارآفرینی، تاب‌آوری، اقتصاد ملی» نامگذاری شده است.
روز پنج‌شنبه ششمین روز از هفته زن به‌عنوان «زن، اصلاح الگوی مصرف، شکوفایی اقتصاد خانواده» روز جمعه به عنوان آخرین روز از هفته زن به‌عنوان «زن، عدالت، مشارکت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی» نام‌گذاری شده است.
یادآور میشود، حضرت فاطمه زهرا(س) تنها زن معصوم امّت اسلامی است که نقش رهبری را ﺑﺮای این اﻣّﺖ دارد و به‌عنوان حجّت، اسوه ﻭ اﻟﮕﻮی ﻋﻠﻤﻲ ﻭ ﻋﻤﻠﻲ برای مردم معرفی شده و اطاعتش نیز واجب است.
ابعاد فکری و زندﮔﻲ ﭘﺮﺑﺎﺭ ﻭ ﺑﺎاﺭﺯﺵ ﺁﻥ حضرت باید کاملاً شناخته شده و به همگان معرفی شود شخصیت زهرای اطهر(س)، در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، شخصیت ممتاز و برجسته‌ای است.
زنان مبارز، انقلابی، برجسته و سیاسی عالم می‌توانند از زندگی کوتاه و ﭘﺮﺑﺎﺭ آﻥ ﺑﺎﻧﻮی ﺑﺰﺭﮔﻮاﺭ درس بگیرند، فاطمه زهرا(س) به ظاهر، یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است؛ اما در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است.
انتهای پیام

نظر شما