شناسهٔ خبر: 31339651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان آیت الله مؤمن هستند

حوزه/ مرحوم آیت الله مؤمن از کسانی بود که در تربیت طلاب فاضل، بالاترین تلاش را کرد؛ حوزه درسی ایشان از بهترین حوزه های درسی حوزه علمیه قم بود و بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان ایشان می باشند.

صاحب‌خبر -

آیت الله محسن اراکی در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، که در حاشیه مراسم تشییع و تدفین مرحوم آیت الله مؤمن انجام شد، با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آن مرحوم، گفت: آن عالم ربانی از علما و فقهای برجسته ای بود که جامع بین علم و عمل بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مرحوم آیت الله مؤمن از لحاظ علمی در عالی ترین مراتب قرار داشتند؛ ایشان در فقه، اصول، منقول و حکمت از برجستگان و صاحب نظران حوزه بوده اند.

این استاد درس خارج حوزه اظهار داشت: آن مرحوم از کسانی بودند که در تربیت طلاب فاضل بالاترین تلاش را کردند؛ حوزه درسی ایشان از بهترین حوزه های  درسی حوزه علمیه قم بود و بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان ایشان می باشند.

آیت الله اراکی گفت: از نظر تقوا، زهد و پارسایی نمونه بوده و الگویی برای همگان بوده اند که نیاز است به این عالم ربانی اقتدا شود؛ همچنین در مبارزات پیشتاز بوده و همراه و یار امام راحل در آغاز نهضت انقلاب اسلامی بوده است؛ پس از امام خمینی (ره) نیز یار و یاور مقام معظم رهبری بوده و شخص رهبر انقلاب نیز به ایشان اعتماد داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: ایشان در مسئولیت های بسیار خطیر از همان روزهای آغازین انقلاب، حضور داشته و خدمت گذار نظام بودند.

313/40

نظر شما