شناسهٔ خبر: 31339621 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی: بهره وری آب در دولت تدبیر و امید سالانه 6 درصد افزایش یافته است/توزیع گوشت قرمز وارداتی هدفمند می شود

صاحب‌خبر -

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: در پنج سال اخیر، بهره وری آب در بخش کشاورزی سالانه 6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در حاشیه همایش تجلیل از مقام مهندس در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته به لحاظ کاهش ریزش های جوی در 50 سال اخیر بی سابقه بوده و منابع آبی کمتری در اختیار ما قرار گرفته، اما با این حال با مجموعه اقدامات و برنامه ریزی ها، بهره وری در بخش کشاورزی افزایش یافته است.

حجتی با بیان اینکه که امسال در حوزه احداث گلخانه ها رکورد زده ایم، تصریح کرد: امسال بیش از 3 هزار هکتار گلخانه در بخش کشاورزی تأسیس شده و امیداواریم این رقم در سال آینده بیشتر شود.

وی افزود: اکنون کشت نشایی به سرعت در کشور در زمینه محصولات سبزی، جالیزی و کشت های زراعی گسترش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت نشایی بیش از 30 درصد مصرف آب را کاهش می دهد و کشت گلخانه ای هم مصرف آب را به 10 درصد می رساند.

وی با اذعان به اینکه سیستم آبیاری میکرو و تیپ در بخش زراعت وارد شده، اظهار داشت: این سیستم آبیاری مصرف آب را کاهش و راندمان را افزایش می دهد.

حجتی به انجام خشکه کاری برنج در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: خشکه کاری برنج در سال آینده توسعه خواهد یافت.

وی خبر کاهش 31 درصدی کشتار دام را تکذیب کرد و اذعان داشت: امسال نسبت به سال قبل میزان کشتار دام به صورت رسمی 10 تا 15 درصد کاهش داشته است.

حجتی به واردات گوشت قرمز اشاره و تصریح کرد: توزیع گوشت قرمز به صورت هدفمند انجام می شود.


نظر شما