شناسهٔ خبر: 31339620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون گلف | لینک خبر

رئیس هیأت گلف استان اردبیل؛

همگام با برنامه استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، در حال کشف و پرورش استعدادهای بالقوه در سطح استان اردبیل هستیم

صاحب‌خبر - مهرداد کابلی گفت: هیات گلف استان اردبیل علاوه بر گلف، در هر چهار کمیته مینی گلف، وودبال، کروکت و بهکاپ فعال است.

مهرداد کابلی رئیس هیات گلف استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری فدراسیون گلف در مورد وضعیت کنونی این رشته در استان اردبیل اظهار کرد: هیات گلف استان اردبیل علاوه بر گلف، در هر چهار کمیته مینی گلف، وودبال، کروکت و بهکاپ فعال است. زمین تمرینی به مساحت 50*200 متر و نیز یک ساختمان اداری با 4 اتاق در اختیار هیات است که در نظر داریم با کمک فدراسیون و حمایت اسپانسر عملیات تجهیز آن نیز انجام شود.
رئیس هیات گلف استان اردبیل در مورد مهمترین فعالیت های انجام شده افزود: تیم مینی گلف استان اردبیل مقام اول را در کشور دارد و تنها زمین مینی گلف در ایران را داریم که دارای تائید فدراسیون جهانی مینی گلف است . جزو معدود استان هایی هستیم که تیم کروکت داریم و در این رشته نیز فعال هستیم. در دو رشته وودبال و بهکاپ تجهیز هستیم و نیاز به برگزاری کلاس های آموزشی تئوری و عملی داریم که جزو برنامه های سال آینده هیأت است.
کابلی در ادامه افزود: از نظر سخت افزاری کمبودی در هیات گلف استان اردبیل نداریم و زمین های تمرینی استاندارد چمن طبیعی و مصنوعی در اختیار ورزشکاران قرار دارد که در شرایط جوی نامناسب تمرین ها در داخل سالن دنبال می شود.
همچنین وی افزود: هیات گلف استان اردبیل در تمامی مسابقات برگزار شده از سوی فدراسیون و در همه رده های سنی در دو گروه بانوان و آقایان حضوری پویا داشت. فقط در المپیاد استعدادیابی دختران بدلیل اینکه در مسابقات مینی گلف تایلند شرکت کرده بودیم، موفق به حضور در این رویداد نشدیم.
وی در مورد برنامه های آتی و در دست اقدام هیات در سال آینده گفت: با نظر مثبت آقای دکتر عزیزی و پیگیری های ایشان طی دو بار سفر به استان اردبیل، مقرر است 65 هکتار زمین اختصاصی در فضای مناسب از سوی استانداری اردبیل به هیات گلف واگذار شود. در نظر داریم با بهتر شدن شرایط جوی استان از مربیان باتجربه جهت آموزش و برگزاری کلاس توجیهی برای علاقمندان به رشته های گلف، وودبال، بهکاپ ،کروکت و مینی گلف دعوت بعمل آوریم. همچنین از برنامه های دیگر ما در سال آینده برگزاری کلاس های مربیگری درجه سه در رشته های زیرمجموعه فدراسیون گلف است.
رئیس هیات گلف استان اردبیل اظهار کرد: در المپیاد استعدادیابی امسال سه نفر اعزام کردیم که هر سه جزو نفرات منتخب از سوی فدراسیون جهت حضور در اردوهای آموزشی برنامه ریزی شده هستند و علاوه بر این خود هیات گلف استان نیز همگام با برنامه استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، در حال کشف و پرورش استعدادهای بالقوه در سطح استان اردبیل است.

کابلی مهمترین نیاز هیات گلف استان را نیاز مالی دانست و تصریح کرد: با وجودی که ما اسپانسر هم داریم و هزینه حضور ما در اعزام بین المللی مینی گلف را نیز متقبل شد ولی علاوه بر آن به حمایت مالی فدراسیون هم نیاز داریم و با توجه به اینکه تیم مینی گلف استان اردبیل دارای رتبه سوم آسیایی است از ریاست محترم فدراسیون آقای دکتر عزیزی انتظار داریم نگاه ویژه ای به هیات گلف استان اردبیل داشته باشد تا برای بازیکنان مستعد انگیزه ای ایجاد شود و با امید به خدا این موفقیت ها ادامه دار باشد.
در پایان به ریاست محترم فدراسیون پیشنهاد می دهم که با عقد تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون گلف و وزارت آموزش و پروش و همچنین سازمان آموزش عالی کشور و حضور در میادین بین المللی ورزش های دانشجویی و دانش آموزی موجبات رشد و توسعه هر چه بیشتر گلف و رشته های تابعه فدراسیون فراهم گردد.

نظر شما