شناسهٔ خبر: 31339503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جنجال میان لبنانی‌ها بر سر روابط با سوریه و سرنوشت آوارگان

71516

بعد از انتقاد حزب "القوات اللبنانیه" (نیروهای لبنانی) از جریان آزاد ملی لبنان به خاطر سفر وزیری از این جریان به دمشق، لبنان شاهد جنجالی سیاسی بر سر روابط با سوریه و بازگشت آوارگان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان سیاست‌های حزب "القوات اللبنانیه" را سیاست‌هایی ناپخته توصیف کرد و گفت: در سال ۲۰۱۱ به ما گفتند نژادپرست هستیم. اگر بر اساس پیشنهادی که آن سال به ما دادند اردوگاه‌هایی را برای آوارگان در مرزها ایجاد می‌کردیم اکنون به جای اینکه لبنان با ارتشش احاطه شده باشد با اردوگاه‌ها احاطه شده بود. آن زمان گفتند نژادپرست هستیم و امروز می‌گویند ما می‌خواهیم روابطمان با سوریه به روال عادی بازگردد. تفکر پست و بیهوده این است که فکر کنیم بهتر است آوارگان تا چند سال دیگر نیز در کشور ما بمانند تا برخی سفرا از ما راضی باشند، اما تفکر استراتژیک این است با مشکلاتی که داریم، روبرو شویم، چراکه هویت ما تهدید شده است نه فقط اقتصادمان.

از سوی دیگر، اداره اطلاع‌رسانی حزب "القوات اللبنانیه" در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با این مسئله موافقیم که آوارگان سوری هرچه سریع‌تر به کشورشان بازگردند. اگر بازگشت آوارگان به نظام سوریه مرتبط است پس چرا هنوز بازگشت آوارگان محقق نشده است؟ چرا روابط میان رئیس‌جمهوری و نظام سوریه به بازگشت این آوارگان کمک نکرده است و این در حالی است که یکی از فرستاده‌های لبنانی هر هفته به سوریه سفر می‌کند.

در این بیانیه آمده است: کمپین برنامه‌ریزی شده علیه حزب مذکور به این دلیل است که این حزب مخالف نفوذ نظام سوریه و عادی‌سازی روابط با این کشور است. بازگشت آوارگان جزء مسئولیت‌های دولت و یک مسئولیت ملی است و نباید از آن به عنوان بهانه‌ای برای عادی‌سازی روابط با نظام سوریه استفاده کرد.

انتهای پیام

نظر شما