شناسهٔ خبر: 31338756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افت سامان قدوس و انتقاد سرمربي آميان؛ ويروس جام ملت ها!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سرمربي تيم فوتبال آميان خواستار پيشرفت سامان قدوس در اين تيم شد و اعلام کرد انتظارات از او بالاست.
به گزارش آريا، کريستوف پليسير، سرمربي تيم فوتبال آميان درباره عملکرد سامان قدوس گفت: بعد از جام جهاني و نقل و انتقالات تابستاني و در ادامه جام ملت‌هاي آسيا زمان کمي براي استراحت قدوس بوده است. با اين حال من معتقدم که سامان قدوس از نظر فيزيکي شرايط خيلي خوبي پيدا کرده و بهتر شده است. با اين حال قدوس بايد از نظر ذهني شرايط خود را بهبود بخشد و شرايط بازي و درخشش در ليگ فرانسه را از اين نظر هم داشته باشد.
او در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: خود قدوس مي‌داند که من از بازي او در بازي برابر مارسي راضي نيستم. وقتي او را مي‌خواستم به ميدان بفرستم، به دنبال هجومي کردن تيم بودم. در تيم من هر بازيکني دوست دارد براي تيم به ميدان برود. ما با هم صحبت‌هايي درباره بازي با مارسي نيز داشتيم.
 بعد از درخششي فوق العاده در ليگ سوئد و اخباري که در مورد انتقال سامان قدوس به لاليگا وجود داشت، وي در تابستان سال 2018 و به عنوان يکي از مهم ترين خريدهاي آميان، راهي ليگ يک فرانسه شد و اگرچه خيلي زود به ترکيب اصلي راه يافته و در اوايل فصل نمايشي موثر داشت، اما در هفته هاي اخير قادر به برآورده کردن انتظارات سرمربي آميان نبوده است.
حضور در اردوي تيم ملي ايران در يکي از فشرده ترين مقاطع فصل ليگ يک، باعث عقب افتادن سامان قدوس از روند مورد نظر کريستوف پليسه شده و اين مشکلات نه تنها سامان، بلکه گريبان بسياري ديگر از ستاره هاي آسيايي حاضر در قاره سبز را نيز گرفته است.
سايت باشگاه آميان امروز دو خبر از سه خبر اصلي خود رابه عکس قدوس مزين کرده که اين مسئله  مويد انتظارات بالا از اين ستاره ايراني است و بعد از سپري کردن يک جام ملت هاي نه چندان موفق، حالا چالش پيش روي او بازگشت به ترکيب اصلي آميان خواهد بود؛ اگرچه او به صورت کم سابقه اي مورد انتقاد سرمربي تيم قرار گرفته است. کريستوف پليسه در اين رابطه گفت: "سامان قدوس در ابتداي فصل از لحاظ فيزيکي قادر به بازيابي خود بود اما در حد فاصل بين جام جهاني 2018 روسيه، انتقال به آميان و جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019 اين روند براي او تکرار نشده است. سامان قدس بايد از نظر ذهنيتي آماده بوده و خودش را با نيازهاي مورد نظر در ليگ يک فرانسه منطبق سازد.
سامان قدوس در بازي اخير آميان در ليگ برابر مارسي نيمکت نشين بود و کريستوف پليسه در اين رابطه مي گويد: "خود سامان نيز مي‌ داند که هنگام بازگشت به ترکيب آميان، من از عملکرد وي رضايت نداشتم زيرا يک بازيکن هنگام بازگشت بايد تشنه موفقيت بوده و از نظر ذهني در شرايط خوبي قرار داشته باشد. همه بازيکنان علاقمند هستند از ابتدا در ترکيب اصلي قرار بگيرند اما سامان بايد بپذيرد در شرايطي نيست که در ترکيب فيکس باشد. اخيرا مکالمات خوبي بين ما بر قرار شده و هفته خوبي را سپري کرديم اما بايد ببينيم امروز چه اتفاقاتي رخ خواهد داد."
آميان در هفته يبست و هفتم ليگ يک فرانسه بايد در خانه خود پذيراي نيس باشد و کريستوف پليسه معتقد است آنها در چنين ديدارهايي حتما بايد امتيازات لازم را کسب کنند. وي ادامه داد: "شايد تصور امتياز گرفتن از تيم هايي مانند پاري سن ژرمن و ليون دشوار باشد اما ما هفت بازي ديگر در خانه داريم که اولين مسابقه ديدار اين هفته برابر نيس است و ما بايد در اين بازي ها امتيازات لازم را جمع کنيم.
نيس در بازي هاي اخير خود تمايل فراواني به مالکيت بالاي توپ داشته و ما بايد با پرس بالا اجازه بازيسازي در زمين را از حريف گرفته و از نظر فيزيکي نيز با شرايط مناسبي راهي ميدان شويم."
برگزاري جام ملت هاي آسيا همزمان با ليگ هاي معتر اروپايي، باعث مي شود بسياري از ستاره هاي قاره کهن هنگام برگشت به اردوي تيم خود، با توجه به غيبت چند هفته اي کار دشواري براي بازگشت به ترکيب داشته باشند و کريستوف پليسه ضمن اشاره به افت سامان بعد از جام ملت ها، خواهان تغيير شرايط از سوي اين ستاره خلاق شده است.

نظر شما