شناسهٔ خبر: 31334447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج تیم دیگر سهمیه جام جهانی بسکتبال را کسب کردند

تهران- ایرنا- با آغاز پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال پنج کشور دیگر سهمیه جام جهانی چین را کسب کردند، اما ایران همچنان چشم به دیدارهای آینده دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، پنجره نهایی انتخابی جام جهانی بسکتبال می توانست برای ایران با کسب سهمیه جام جهانی همراه باشد، اما شکست برابر ژاپن باعث شد تا جهانی شدن تیم ملی به تعویق بیفتد و ایران باید منتظر دیدار بعدی و البته نتایج مسابقات دیگر باشد.
با این حال رقابت های انتخابی در سراسر جهان برگزار می شود که پنج کشور توانستند سهمیه جام جهانی 2019 را کسب کند. کانادا و برزیل از قاره آمریکا، سنگال از قاره آفریقا و ایتالیا و لهستان از قاره اروپا با شروع پنجره ششم سهمیه خود را کسب کردند. لهستان بعد از 52 سال توانست سهمیه جام جهانی را کسب کند.
آنگولا، آرژانتین، استرالیا، چین، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، کره جنوبی، لیتوانی، نیوزیلند، نیجریه، اسپانیا، تونس، ترکیه، آمریکا و ونزوئلا کشورهایی هستند که پیش از این سهمیه جام جهانی را کسب کردند.
تیم ملی بسکتبال ایران می توانست با کسب پیروزی خانگی برابر ژاپن صعودش به جام جهانی را قطعی کند اما پس از باخت برابر این تیم کارش به اما و اگر کشید و حالا باید منتظر باشد تا ژاپن دیدار بعدی اش را نیز با برد پشت سر بگذارد که تیم ملی بتواند به لطف بازی روبه رو برابر فیلیپین سهمیه جهانی خود را قطعی کند.
تیم ملی ایران فردا یکشنبه در دومین دیدارش به مصاف استرالیا می رود.
جام جهانی سال 2019 شهریور سال 98 در کشور چین برگزار می شود.
ورزشی**ع-ح**1067**

نظر شما